Sökning: "banking relationship with customers"

Visar resultat 26 - 30 av 83 uppsatser innehållade orden banking relationship with customers.

  1. 26. The Impact of Virtual Agents on Customer Loyalty in Major Swedish Banks

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Oskar Bladh; Hedvig Henrekson; Ida Modée; [2018]
    Nyckelord :Customer Loyalty; Banking Sector; Customer Service; Artificial Intelligence; Virtual Agents;

    Sammanfattning : Abstract Background Since the emergence of digital banking, the financial sector has experienced a significant transformation in both how business is conducted and how services are provided to customers. Previous literature has examined how new technologies and the digitalization of banks' customer service affect customer loyalty. LÄS MER

  2. 27. Predicting Attrition in Financial Data with Machine Learning Algorithms

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Johan Darnald; [2018]
    Nyckelord :Machine learning; Random Forest; Support Vector Machine; Neural Network;

    Sammanfattning : For most businesses there are costs involved when acquiring new customers and having longer relationships with customers is therefore often more profitable. Predicting if an individual is prone to leave the business is then a useful tool to help any company take actions to mitigate this cost. LÄS MER

  3. 28. Banken och kunderna : En studie om bankmedarbetares och företagskunders upplevda behov av kontakt i det fysiska rummet

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Kristina Huttunen; Johan Schedvins; [2018]
    Nyckelord :Bank branches; customer relations; banks; SMEs; companies; relationship lending; Bankkontor; kundrelationer; bank; företag;

    Sammanfattning : 99,9% av Sveriges företag är SMEs (små och medelstora företag), och de små företagen är viktiga bland annat för att hålla arbetslösheten nere. Trots det minskar antalet krediter till dessa företag. De fysiska bankkontoren försvinner, framför allt i mindre städer och orter, samtidigt som användningen av digitala tjänster ökar. LÄS MER

  4. 29. Kundförtroende : Digitaliseringen av banktjänsters påverkan på kundförtroendet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälle

    Författare :Ellinore Kieninger; Ambjörn Martinsson; [2017]
    Nyckelord :Digitization of banking services; Internet bank; customer trust; perceived risk; perceived uncertainty; Digitalisering av banktjänster; Internetbanken; kundförtroende; upplevd risk; upplevd osäkerhet;

    Sammanfattning : Bankbranschen befinner sig i en ständig förändring, där traditionella bankkontor avvecklas och de digitala banktjänsterna tillkommer. Detta har skapat en ny sorts relation mellan bankernas kunder och banken, där den fysiska relationen har minskat och den digitala relationen har ökat. LÄS MER

  5. 30. Knowing Your Customer - The Versatility of CRM in Modern Banking : A case study of niche banks in Sweden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Fredrik Schmiterlöw; Hampus Renfors; Filip Åberg; [2017]
    Nyckelord :Customer Relationship Management; Loyalty; Multichannel; Omni channel; Banks; Customer Relations;

    Sammanfattning : Niche banks emerged from deregulation of the financial market and from the increasing distrust of the established banking oligopoly in Sweden. From its establishment, niche banks narrowed their scope and targeted certain profitable segments of the banking market. LÄS MER