Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Börjar man tänka på det så har man ett tungt ansvar : En kvalitativ studie om förskollärares perspektiv på inkludering i förskolan

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Mikaela Haugen; [2022]
    Nyckelord :Inclusion; Preschool; Relational perspective; Inkludering; Förskola; Relationellt perspektiv;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to contribute to knowledge about inclusion in preschool from the perspective of preschool teachers by making it visible how preschool teachers view their work to include all children in preschool, regardless of the children's conditions or needs. Qualitative interviews have been used as a research method and six interviews have been conducted with working preschool teachers. LÄS MER

  2. 2. Nollseparation - Sjuksköterskors erfarenheter av möjligheter och hinder

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnad

    Författare :Moa Svensson; Veronica Thernström; [2022]
    Nyckelord :Zero separation; possibilities; obstacles; nurses; experiences; qualitative study; Nollseparation; möjligheter; hinder; sjuksköterskor; erfarenheter; kvalitativ studie;

    Sammanfattning : Bakgrund: Nollseparation är en ny metod som syftar till att inte separera mamma och barn efter förlossningen. Användningen av nollseparation ökar och bidrar till hälsovinster samt att barnets rättigheter och anknytning stärks. LÄS MER

  3. 3. Att arbeta med anknytning : En kvalitativ studie om förskollärares erfarenheter och upplevelser av att knyta an till barn i utbildningen.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Camilla Hillblom; [2022]
    Nyckelord :attachment; care; interaction; preschool children; safe base; anknytning; förskolebarn; omsorg; samspel; trygg bas;

    Sammanfattning : When children gives good conditions to create a trustful attachment, with a secure preschool staff, they are given the opportunity to develop on many levels. However, when children create insecure attachment patterns, children need help to be able to develop good relationships consciously. LÄS MER

  4. 4. Lärmiljöer i mobila verksamheterpedagogers berättelser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Malin Fredriksson; [2022]
    Nyckelord :Den sociala; pedagogiska och fysiska lärmiljön; tillgänglighetsmodellen;

    Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractFredriksson, Malin (2022). Lärmiljöer i mobila verksamheter-pedagogers berättelser.Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  5. 5. Nollseparation - Sjuksköterskors erfarenheter av möjligheter och hinder

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnad

    Författare :Moa Svensson; Veronica Thernström; [2022]
    Nyckelord :Nollseparation; möjligheter; hinder; sjuksköterskor; erfarenheter; kvalitativ studie;

    Sammanfattning : Bakgrund: Nollseparation är en ny metod som syftar till att inte separera mamma och barn efter förlossningen. Användningen av nollseparation ökar och bidrar till hälsovinster samt att barnets rättigheter och anknytning stärks. LÄS MER