Sökning: "bedömning anpassningar"

Visar resultat 21 - 25 av 85 uppsatser innehållade orden bedömning anpassningar.

  1. 21. "Att motivera eleverna är en konst i sig" : En studie om motivation genom formativ bedömning i matematikundervisningen.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Marcus Söder; Filip Nurmela; [2021]
    Nyckelord :Formativ bedömning; motivation; matematiklärare; undervisning; anpassning;

    Sammanfattning : Elevernas skolresultat påverkas till stor del av hur motiverade de är. En av lärarens uppgifter är att främja och bibehålla elevernas motivation. Studier visar att bedömningsmomentet har stor inverkan på motivationen antingen positivt eller negativt. LÄS MER

  2. 22. Lärares planering och undervisning inom taluppfattning med Bedömningsstödet som utgångspunkt : En kvalitativ intervjustudie om lärares formativa arbete inom matematik med elever i årskurserna 1–3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för matematik och ämnesdidaktik

    Författare :Emma Troive; [2021]
    Nyckelord :bedömning för lärande; formativ bedömning; grundläggande taluppfattning; nationellt bedömningsstöd i taluppfattning;

    Sammanfattning : Taluppfattning krävs för att utveckla fortsatta kunskaper inom matematik. Lärare har i sitt uppdrag att bedöma elevers kunskaper för att anpassa undervisningen efter elevernas individuella behov och att skapa kunskapsutveckling. LÄS MER

  3. 23. Fjärr- och distansstudier påverkan på gymnasieelevers aktivitetsmönster : En kvantitativ enkätstudie

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för rehabilitering

    Författare :rugia keinan; Andrina Zidane; [2021]
    Nyckelord :Adolescents Assessment of adaptations in the school environment BAS ; Learning environments; Occupational therapy; Participation in lessons; Arbetsterapi; Bedömning av anpassningar i skolmiljön BAS ; Deltagande på lektioner; Inlärningsmiljö; Ungdomar;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur gymnasieelevers aktivitetsmönster påverkas i samband med studier hemifrån genom fjärr- och distans. En kvantitativ, deskriptiv studie utfördes för att samla in data genom en egenkonstruerad enkät. LÄS MER

  4. 24. Högfungerande autism i svenskklassrummet : Svensklärarens förutsättningar och metoder i arbetet med elever med högfungerande autism

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Emil Körmöci; Honey Razzagh; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta examensarbete har undersökt hur svensklärare arbetar för att inkludera elever med högfungerande autism i klassrummet samt vilka förutsättningar svensklärare möter i kontakt med elever med högfungerande autism. Undersökningen baseras på kvalitativa intervjuer med svensklärare med erfarenhet av att arbeta med elever med högfungerande autism. LÄS MER

  5. 25. Bedömning av läsförståelse hos elever inom autism

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Madeilene Pettersson; Malin Nyström; [2021]
    Nyckelord :Läsförståelse; autism; anpassningar; bedömning; lässtrategier;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att få förståelse av lärares och speciallärares uppfattningar och erfarenheter om arbetet med bedömning av läsförståelse hos elever inom autism. Studien tog också upp hur lärare och speciallärare bedömde läsförståelse samt vilka anpassningar som gjordes för att elever inom autism skulle bli bedömda på ett likvärdigt sätt. LÄS MER