Sökning: "bedömning av musik"

Visar resultat 1 - 5 av 98 uppsatser innehållade orden bedömning av musik.

  1. 1. Starkare ljud, mer intressant? : En kvalitativ studie hur musikproduktionsstudenter påverkas av starkt ljud i hörlurar

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Malin Mattsson; [2024]
    Nyckelord :Loudness; Loudness war; industriell techno; ljudtest; ljudstyrka; musikstudenter; enkäter;

    Sammanfattning : Under en längre tid har fenomenet ”loudness war” varit föremål för omfattande diskussioner. Trots detta finns en begränsad mängd information angående musikproduktionsstudenters syn på stark musik, inom olika genrer ur ett kvalitativt perspektiv. LÄS MER

  2. 2. Musiklärares perspektiv på undervisning och bedömning i och genom musikskapande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Per Linus Westberg; Doglas Jonsson; [2023]
    Nyckelord :Bedömning; formativ; interaktion; musikskapande; redskap; sociokultur.;

    Sammanfattning : Föreliggande studie syftar till att undersöka hur musiklärare beskriver sin undervisning och bedömning i musikskapande i grundskolan. Enligt tidigare forskning varierar undervisning och bedömning i musik beroende på flertalet faktorer. LÄS MER

  3. 3. Att bedöma körsång : en fenomenografisk studie om musiklärares uppfattningar av bedömning i körsång på gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Olle Moensjö; [2023]
    Nyckelord :assessment; choir singing; grading; music education; upper secondary school;

    Sammanfattning : To assess choir singing is a phenomenon that has been researched for several decades.What has been relevant in previous research is what to assess in choir singing and howit ́s done. This study explore upper secondary choral teachers ́perception of assessmentin choir singing. LÄS MER

  4. 4. Verktyg och återkoppling i samklang : En studie om lärarens roll i arrangering och komposition på gymnasiet

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Carl Asker; [2023]
    Nyckelord :Kompositionsundervisning; formativ bedömning; musikalisk förståelse; hermeneutik;

    Sammanfattning : Studien handlar om att undersöka lärarens roll i arrangering och komposition i gymnasieskolan. Genom fyra semistrukturerade intervjuer med musiklärare strävar studien efter att beskriva och tydliggöra lärarens arbete med elevernas skapandeprocesser, hur de använder formativ bedömning, vilka verktyg de har till sin hjälp och hur de resonerar kring musikalisk förståelse. LÄS MER

  5. 5. Bedömning i musikämnet : Fyra musiklärares erfarenheter av bedömning

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Daniel Jonsson; [2023]
    Nyckelord :Bedömning; sambedömning; ramfaktorer; musikundervisning; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to learn what music teachers has to say about assessment. To find out what kind of tools and methods music teachers use when it comes to assessment and grading. Both summative assessment and formative. Also, to understand more about what tools they choose according to the difficulties they face when teaching. LÄS MER