Sökning: "behavior"

Visar resultat 31 - 35 av 11090 uppsatser innehållade ordet behavior.

  1. 31. Digitala hjältar eller etiska skurkar? : En kvantitativ innehållsanalys om användningen av oetiska och etiska metoder, samt andrafiering i konfrontationsvideos publicerade på Dumpen.se.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Nora Edin; Olivia Filipson; [2024]
    Nyckelord :Professional journalism; citizen journalism; media ethics; othering; Dumpen; confrontation; Professionell journalistik; medborgarjournalistik; medieetik; andrafiering; Dumpen; konfrontation;

    Sammanfattning : Studien syftar till att, ur ett medieetiskt perspektiv, analysera vilka oetiska och etiska metoder som organisationen Dumpen använder samt att granska hur individer som söker kontakt med barn i sexuellt syfte andrafieras. Detta för att bidra med kunskap till forskningen kring journalistik och medieetik. LÄS MER

  2. 32. Redovisningsstudenters etiska ställningstagande och verkligt beteende

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sofie Byatt; Tatiana Uzan; [2024]
    Nyckelord :accounting; students; ethics; ethical stance; actual behavior; redovisning; studenter; etik; etiskt ställningstagande; verkligt beteende;

    Sammanfattning : Syfte: Den här undersökningen är utförd på en svensk högskola och syftar till att studera förhållanden mellan redovisningsstudenters inrapporterade etiska ställningstaganden och deras verkliga beteenden utifrån variablerna könstillhörighet, utbildningsnivå och ålder. Metod: Studien har utförts med en kvantitativ metod, där empiriinsamlingen har skett genom enkäter. LÄS MER

  3. 33. Influerad av influencers : En kvalitativ studie om unga kvinnors syn på influencers kommunikation på sociala medieplattformar med fokus på impulsköp och miljöaspekter

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ella Lundberg; Ida Malmberg; [2024]
    Nyckelord :Influencer; impulse buying; fast fashion; environmental awareness; marketing communication; Influencer; impulsköp; snabbmode; miljömedvetenhet; marknadskommunikation.;

    Sammanfattning : This thesis analyzes how young female students aged 20–25 perceive influencer marketing communication on social media and its correlation with their impulsive purchases within the fast fashion industry. The study involves eight interviews to gain an understanding of these consumers' behavior during impulse purchases. LÄS MER

  4. 34. Etiskt förhållningssätt & styrningsreaktioner : Kvalitativ studie om lärare och lärarstudenters etiska förhållningssätt och styrningsreaktioner till informationsplikten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Nina Ackerfors Gabatashvili; Alice Tell; [2024]
    Nyckelord :civil servants; duty to inform; administrative ethics; personal ethics; ethical approach; governance reactions; teacher; student teachers; tjänsteperson; informationsplikt; förvaltningsetik; egenetik; etiskt förhållningssätt; styrningsreaktioner; lärare; lärarstudenter;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate the ethical attitudes of teachers and teacher students, based on administrative ethics and personal ethics, regarding the implementation of the duty to inform. Additionally we aim to explore what the respondents consider acceptable behavior towards the duty to inform, based on the governance reactions of loyalty, protest, obstruction, and exit. LÄS MER

  5. 35. Att vara äkta eller sälja sig för pengar : Föreställningar om artisters autenticitet i samband med reklamsamarbeten med externa varumärken

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Lina Kerrouchi; Julia Jakobsson; [2024]
    Nyckelord :Authenticity; artists; music; influencer; influencer marketing; advertising; celebrity endorsement; qualitative interviews; focus groups; Autenticitet; artist; musik; influencer; influencer marketing; marknadsföring; kändissamarbeten; kvalitativa intervjuer; fokusgrupper;

    Sammanfattning : For decades authenticity has been of great interest in media and communication research. With this study, we aim to contribute to the research with a new perspective where authenticity is examined in artists who use influencer marketing on social media. LÄS MER