Sökning: "behovsteori"
Visar resultat 11 - 15 av 68 uppsatser innehållade ordet behovsteori.
11. Psykosociala och arbetsfrämjande motivationsfaktorer : En kvalitativ studie om motivationsfaktorer & den psykosociala arbetsmiljön
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syftet med den här studien var att undersöka en verksamhet som genomgått förändring i de deras arbetsutförande i och med Covid-pandemin. Hur det egentligen har påverkat individens psykiska hälsa samt vilka förbättringsmöjligheter det kan finnas och vilka åtgärder som verksamheten borde införa för att främja medarbetarnas hälsa på ett mer effektivt sätt. LÄS MER
12. ÄR HEMMA BÄST?: : En kvalitativ studie om anställdas arbetsmotivation i övergången till distansarbete - med fokus på sociala yrken
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Det rådande viruset covid-19 har orsakat radikala förändringar i samhället och för arbetsmarknaden. Detta har resulterat i att flera organisationer har varit tvungna att övergå till att arbeta på distans. LÄS MER
13. Separationen av Redovisning & Revision : En kvalitativ studie om upplevda effekter hos medarbetarna efter uppdelningen inom branschen
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Genom åren har det skett en del förändringar i redovisning- och revisionsbranschen i Sverige. Detta har inneburit att enheterna för redovisning och revision har separerats hos några av aktörerna. LÄS MER
14. Vad behöver barn för en lyckad skolgång? : Beskrivningar från högstadiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Den här småskaliga studiens syfte är att undersöka vilka behov barn på högstadiet har för en lyckad skolgång. Att uppleva en lyckad skolgång avser i studien att barn känner välmående och utvecklas kunskapsmässigt i skolan. LÄS MER
15. Motivationsarbete med elever med ADHD : En kvalitativ studie om hur specialpedagoger och kuratorer arbetar för att öka motivationen hos elever med ADHD.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Abstrakt Motivation är det centrala i allt pedagogiskt arbete och har enligt Jenner (2004) en särskild plats när det gäller elever med svårigheter. Syftet med föreliggande studie har varit att ta reda på hur specialpedagoger och kuratorer arbetar för att öka motivationen hos elever med adhd på gymnasiet för att på så sätt öka kunskapen och möjliggöra rätt stöd för elever med adhd. LÄS MER