Sökning: "bra bemötande service"

Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade orden bra bemötande service.

  1. 1. Kvinnors upplevelse och erfarenheter av vården vid perimenopaussymtom : en litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Veronica Tirén; Ida Bovin; [2024]
    Nyckelord :Perimenopause; Menopause; Climacteric; Experience; Health Care; Perimenopause; Menopaus; Klimakteriet; Upplevelser; Vården;

    Sammanfattning : Bakgrund Perimenopaus är en period som kvinnan genomgår innan hon når menopaus, även kallat klimakteriet. Perimenopausen kan innebära många besvärliga symtom, psykiska såväl som fysiska, vilket påverkar kvinnans livskvalité. LÄS MER

  2. 2. "Ibland är jag så trött att jag bara vill isolera mig och inte prata med någon" : En kvalitativ studie om hotellreceptionisters upplevda sociala trötthet till följd av social interaktion på arbetsplatsen.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Frida Savinainen; Olivia Eld; [2023]
    Nyckelord :Hotellreceptionist; social trötthet; service; arbetsprestation;

    Sammanfattning : Att vara hotellreceptionist innebär mer än att bara ge service. Personen bär ett ansvar för en hel verksamhet där bemötandet av en gäst kan vara avgörande för hur hotellvistelsen upplevs av gästen. LÄS MER

  3. 3. Det professionella mötet : Handläggares upplevelser av mötet med vårdnadshavare till funktionshindrade barn

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Beatrice Persson; Melissa Nordström; Linda Broström; [2023]
    Nyckelord :Handläggarens handlingsutrymme; förväntningar; bemötande; vårdnadshavare; funktionsnedsättning; relationsskapande förutsättningar;

    Sammanfattning : Studien undersöker hur handläggare inom lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade bemöter vårdnadshavare till barn med funktionsnedsättning. Studien undersöker även hur handläggarna använder sitt handlingsutrymme för att kunna leverera ett bra bemötande till föräldrarna. LÄS MER

  4. 4. Hur nöjda är banksektorns kunder efter lanseringen av digitala banktjänster? : En kvantitativ studie med fokus på kundnöjdhet i olika generationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Alice Berntsson; Frida Sammils; [2023]
    Nyckelord :Digitalization in bank; customer satisfaction; generation theory and banking industry; Digitalisering i banker; kundnöjdhet; generationsteori och banksektorn;

    Sammanfattning : Bakgrund: Banksektorn som så många andra sektorer har omfattats av samhällets digitala resa. Resan handlar om hur det digitala har fått en allt större roll i samhället. LÄS MER

  5. 5. Att lyckas med en förändringsprocess i en organisation : En studie om förändringsmotstånd

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Hanna Rahm Andersson; Nathalie Ström Henriques; [2023]
    Nyckelord :resistance to change; organizational change; attitudes and reactions to change; employees; personality; förändringsmotstånd; organisationsförändring; attityder och reaktioner vid förändring; arbetstagare; personlighet;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att analysera vilket bemötande arbetstagare inom privat tjänstesektor i Sverige önskar av arbetsledningen inför en kommande organisationsförändring. Följande forskningsfrågor bevaras: Vilka psykologiska bakomliggande faktorer indikerar motstånd mot förändring bland arbetstagare inom privat tjänstesektor i Sverige Vad anser dessa arbetstagare vara ett bra bemötande av företagsledningen inför en kommande organisationsförändring Metod: Denna studie har en kvantitativ ansats genom en enkätundersökning där resultatet av undersökningen analyserats med hjälp av explorativ faktoranalys. LÄS MER