Sökning: "brand extension and success factors of brand extension"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden brand extension and success factors of brand extension.

  1. 1. Trust Builder Bitcoin : Cryptocurrencies as Marketing Tools beyond Functionality in the Exemplary Application Sector Online Sex Shops

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Sarah Palurovic; [2021]
    Nyckelord :Bitcoin; Crypto Currencies; Bitcoin as a Marketing Tool; Online Sex Shop Marketing; Trust building; Brand Extension;

    Sammanfattning : Up until now, Bitcoin as a marketing tool to leverage the brand image of an e-retailer has only been researched scarcely. This paper contributes to filling this gap by looking at Bitcoin’s suitability as primarily a cognition-based trust-building tool in the context of online sex shops. LÄS MER

  2. 2. Hur uppnås framgång på lång sikt med varumärkesutvidgningar? : En fallstudie av Hennes & Mauritz

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Nejra Medanhodzic; Nadina Karamehmedovic; [2013]
    Nyckelord :Brand; branding; brand extension and success factors of brand extension; Varumärke; varumärkesbyggande; varumärkesutvidgning och framgångsfaktorer för varumärkesutvidgning;

    Sammanfattning : Sammanfattning – ”Hur uppnås framgång på lång sikt med varumärkesutvidgningar?” Frågeställning: - Hur kan Hennes & Mauritz's varumärkesutvidgning studeras och beskrivas för att ett företag inom klädbranschen ska kunna ta del av denna information och lyckas utvidga framgångsrikt på lång sikt?- Hur ställer sig konsumenter mot utökningar av ett varumärke? Syfte:         Syftet med denna uppsats är att studera varumärkesutvidgning ur ett långsiktigt perspektiv genom att analysera företaget Hennes & Mauritz. Detta genom att undersöka skillnader mellan det företaget vill förmedla med sina varumärkesutvidgningar och hur konsumenterna upplever det. LÄS MER

  3. 3. Indirekt varumärkesutvidgning på den svenska bilmarknaden

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Caroline Reber; Oscar Nilsson; [2013]
    Nyckelord :brand stretch; indirect brand stretch; Swedish car industry; merchandise;

    Sammanfattning : Today automotive manufacturers are facing a crisis with increased pressure to strengthen their brands. To prevent declining results many automakers have chosen to extend its brand to other industries i.e. various forms of brand extensions. LÄS MER

  4. 4. Identifying and testing success factors for brand extensions in the Video Game Industry : The differences between segments of players and a model for predicting success in the Tomb Raider Series

    Master-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Jeronimo Ruiz Victoria; Arne Samuel Löffler; [2012]
    Nyckelord :brand extension; video games; tomb raider; marketing;

    Sammanfattning : Background Brand managers often use brand extension as a “lower” risk alternative when introducing new products. A lot of research has been conducted about brand extensions but mostly focusing on fast moving consumer goods, therefore ignoring the impact that this strategy carries on experience goods and more precisely, the video game industry. LÄS MER

  5. 5. Varumärkesutvidgning : En viktig komponent i företagens affärsutveckling

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Li Lindsjö; Amanda Hamberg; Lisa Nilsson; [2012]
    Nyckelord :territorium; brand extension; brands; growth; core value; territory; varumärkesutvidgning; varumärke; tillväxt; kärnvärde;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att analysera och beskriva hur ett företag kan arbeta med varumärkesutvidgning samt identifiera framgångsfaktorer, motgångar och bakomliggande orsaker som kan förekomma vid en varumärkesutvidgning.Metod: Vår studie utgår främst från den kvalitativa metoden. LÄS MER