Sökning: "c enkätundersökning"
Visar resultat 11 - 15 av 274 uppsatser innehållade orden c enkätundersökning.
11. Förändring av gudsbild vid svåra livshändelser : Reflektioner över förändring och innebörder utifrån en enkätundersökning till pastorer och präster
Magister-uppsats, Enskilda Högskolan Stockholm/Avdelningen för religionsvetenskap och teologiSammanfattning : Hur förändras gudsbilden vid svåra livshändelser? Vad innebär förändringen (för tron/för den troende)? Syftet med denna uppsats är att bidra till att undersöka frågeställningen genom en enkätundersökning, samt reflektera över frågan och resultatet i relation till systematiskt teologiska röster.Tolv präster och pastorer har generöst delat med sig av sina erfarenheter och tankar i en enkätundersökning. LÄS MER
12. Elever i årskurs 6 tankar om kemiundervisningen : Inställning, undervisning och prestationer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mittuniversitetet/Institutionen för matematik och ämnesdidaktikSammanfattning : Tidigare forskning visar att elevers intresse för de naturvetenskapliga ämnena ofta sjunker i den senare delen av grundskolan. Syftet med denna studie var att undersöka intresset för kemiämnet hos en elevgrupp bestående av sjätteklassare. LÄS MER
13. Kartläggning av fastigheters utsläpp med avseende på drift
M1-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)Sammanfattning : Länder som skrivit under parisavtalet har som mål att sänka sina utsläpp av växthusgaser, men också med hjälp av mänsklig aktivitet absorbera växthusgasutsläpp för att förhindra den globala uppvärmningen till max 1,5°C under 2000-talet. Satsningar som berör mänsklig aktivitet är bland annat Bio-energy with carbon capture and storage (BECCS) och tillämpning av biokol. LÄS MER
14. Hur påverkar öletikettens färg och visuella design konsumentens köpbeteende?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Titel Hur påverkar öletikettens färg och visuella design konsumentens köpbeteende? Nivå C- uppsats, 15 hp Författare Anna Krönlein och Tova Persson Handledare Svante Andersson Examinator Klaus Solberg Söilen Termin VT 2021 Syfte: Syftet med uppsatsen är att förstå varför konsumenter attraheras till olika färger på den visuella designen på en etikett vid köp av öl. Vi vill skapa en förståelse vilka färger som attraherar olika kön, samt unga och äldre konsumenter, det vill säga mer eller mindre benägna att köpa ölet beroende på etikettens färg på den visuella design. LÄS MER
15. Hur kan content marketing bidra till hållbar konsumtion? : En kvantitativ studie om konsumtion av vegetariska produkter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Hur kan content marketing bidra till hållbar konsumtion? Nivå: C-uppsats, examensarbete i ämnet företagsekonomi Författare: Marcus Lindgren och Rasmus Ramström Handledare: Akmal Hyder och Zahra Ahmadi Datum: 2020 - Juni Syfte: Syftet är att utifrån konsumentens perspektiv undersöka vilken utformning av content marketing som leder till hållbar konsumtion. Metod: Metoden som används i detta arbete är en kvantitativ studie genomförd med en webbaserad enkätundersökning som spreds via sociala medier. LÄS MER