Sökning: "c enkätundersökning"

Visar resultat 21 - 25 av 274 uppsatser innehållade orden c enkätundersökning.

  1. 21. Väljer du rätt café för dig? : En studie om konsumentbeteende vid val av caféer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Caroline Lindberg; Elina Lundström; [2019]
    Nyckelord :Evolutionära behov; fundamentala motiv; konsumentbeteenden; irrationellt konsumentbeteende; praxeoloxi; nudging; livsstadier.;

    Sammanfattning : Titel: Väljer du rätt café för dig? - En studie om konsumentbeteende vid val av caféer Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Caroline Lindberg och Elina Lundström Handledare: Jonas Kågström Datum: Mars - 2019 Syfte: Analysera evolutionär påverkan på konsumentbeteende Metod: Studien utgår från en kvantitativ metod med utgångspunkt i ett deduktivt förhållningssätt. Genom en webbaserad enkätundersökning som tilldelades 181 stycken respondenter i åldrarna 15– 90. LÄS MER

  2. 22. Alla människors (o)lika värde : En studie om inkludering av en mångfald utifrån diskrimineringsgrunderna i sfi-undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för nordiska språk

    Författare :Therese Wallerström; [2019]
    Nyckelord :sfi; svenska som andraspråk; läromedelsanalys; normkritisk pedagogik; mänskliga rättigheter; mångfald; diskriminering; sexuell läggning; kön; könsöverskridande identitet och uttryck; funktionsnedsättning; religion eller annan trosuppfattning; etnisk tillhörighet; ålder;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka i vilken grad lektionsinnehållet på sfi:s högre nivåer (kurs C och D) överensstämmer med läroplanens värdegrundsuppdrag om att utbildningen ska gestalta alla människors lika värde. Detta undersöks genom att ta reda på om en mångfald av olika personer utifrån diskrimineringsgrunderna inkluderas i sfi-läroböcker samt i övrigt lektionsinnehåll. LÄS MER

  3. 23. Att vara eller inte vara native

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Truvé; Isabelle Edenborg; Anna Frick; [2019]
    Nyckelord :Persuasion Knowledge Model; marknadsföring; native advertising; sociala medier; Instagram; influencer marketing; millennials; konsumentbeteende; change-of-meaning-principen; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: To Be or Not To Be Native - a Quantitative Study of Native Advertising on Instagram, and Its Effect on Consumer Behavior and Attitude. Seminar date: 2019-01-17 Course name: FEKH29, Degree project in Marketing Undergraduate Level, 15 University Credits. LÄS MER

  4. 24. Medvetenhet om lösenordshantering och nätfiske : Finns det skillnader mellan kvinnor och män?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Hannah Lavén; Mathilda Dalman; [2019]
    Nyckelord :Informationssäkerhet; lösenordshantering; nätfiske; e-postnätfiske; C.I.A - triangeln; kvinna; man;

    Sammanfattning : Det sker ständigt bedrägerier när det gäller lösenordshantering och e-postnätfiske, som det ser ut i nuläget kommer det att fortsätta. Uppsatsen grundar sig i en enkätundersökning som tar upp viktiga frågor inom dessa två områden. LÄS MER

  5. 25. Välja rätt marknadsföringsstrategi på sociala medier : En studie om hur konsumenters attityder påverkas av olika marknadsföringsstrategier på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jakob Johnson; Tim Prasertsri; [2018]
    Nyckelord :Social media marketing; influencer marketing; influencer; Instagram; restaurangbranschen; tvåstegshypotesen; message sidedness; konsumentattityder;

    Sammanfattning : Title: Choosing the right marketing strategy on social media: A study on how restaurants affect consumer attitudes through different types of marketing on Instagram. Level: Final assignment for Bachelor Degrees in Business Administration Authors: Tim Prasertsri, Jakob Johnson Supervisor: Jonas Molin och Lars-Johan Åge Date: 2018 - 05 Aim: The purpose of this study is to understand which marketing strategy that is most effective for restaurants on social media. LÄS MER