Sökning: "c uppsats retorik"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden c uppsats retorik.
1. Avståndets berättelser : En undersökning av retoriska funktioner i Hassan Blasims Irakisk Kristus
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Retorik; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Föreliggande uppsats undersöker retoriska funktioner i skönlitteratur genom att analysera berättarteknik, identifikation och sympati i Hassan Blasims novellsamling Irakisk Kristus (2015). Undersökningen utreder även hur novellerna kan förstås som en form av kritik eller motstånd. LÄS MER
2. Michelle Obamas och Ann Romneys roll i det strategiska varumärkesbyggandet av Barack Obama och Mitt Romney under valkampanjen 2012
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Abstract TITEL Michelle Obamas och Ann Romneys roll i det strategiska varumärksbyggandet av Barack Obama och Mitt Romney under valkampanjen 2012 FÖRFATTARE Sophie Björkqvist & Elina Schüler HANDLEDARE Ulf Petäjä EXAMINATOR Ronny Severinsson TYP AV RAPPORT C-uppsats ÄMNE Medie- och kommunikationsvetenskap SEKTION Sektionen för Hälsa och samhälle, Högskolan i Halmstad 2012 SYFTE Syftet med studien är att undersöka Michelle Obamas och Ann Romneys retoriska verktyg och argument som används i särskilda tal, som hjälper till att bygga presidentkandidaterna Barack Obama och Mitt Romneys varumärke under valkampanjen 2012. Studien ämnar också öka förståelsen kring att presidentkandidaterna ses som varumärken och inte politiker. LÄS MER
3. Vem skyddar barnen? : En C-uppsats om tre olika medievåldsdebatter
Kandidat-uppsats, Avdelningen för retorikSammanfattning : .... LÄS MER
4. Varför läsa skönlitteratur i gymnasieskolan? Hur lärare motiverar användandet av skönlitteratur i svenskundervisningen
C-uppsats,Sammanfattning : Syftet med min uppsats är att undersöka hur svensklärare i gymnasieskolan motiverar användandet avskönlitteratur i sin undervisning. Lärarnas motiveringar vill jag analysera utifrån Lars-Göran Malmgrenstre ämneskonceptioner för svenskämnet, samt Ingrid Mossberg Schüllerqvists teorier kringtolkningsgemenskaper för svenskämnet. LÄS MER
5. Och nu blir det reklamfilm : En kvalitativ innehållsanalys av de sju svenska politiska reklamfilmerna inför EU-valet 2009
Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medierSammanfattning : Och nu blir det reklamfilm - En kvalitativ innehållsanalys av de sju svenska politiska reklamfilmerna inför EU-valet 2009 Seminar date: 2010-01-14 Department: Media- and Communication science Report category: Degree project undergraduate level Authors: Johan Heikensten and Elin Larsson Advisor: Kristoffer Holt Purpose: When TV4 for the first time offered advertising time to the Swedish political parties for the upcoming election of the European Parliament in 2009, a huge debate broke loose in the media. Regardless of opinions on the matter, we find it safe to say that political television commercials will have a great influence on future election campaigns in Sweden. LÄS MER