Sökning: "c- skrivning"

Visar resultat 11 - 15 av 15 uppsatser innehållade orden c- skrivning.

  1. 11. "Skriv vad du kan, som du tror att det låter" - En studie om skrivinlärning och stavning

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Linda Bernhardsson; Karin Andersson; [2007]
    Nyckelord :Stavning; skrivinlärning; skrivlust; motivation; s;

    Sammanfattning : SyfteSyftet med vår fördjupning var att ta reda på några utvalda lärares uppfattningar om elevers skrivinlärning ochstavning samt hur de arbetar utifrån dessa. Genom litteraturstudier ville vi också belysa olika synsätt påskrivinlärningen som fenomen samt hur skrivinlärningen påverkats genom den svenska utbildningens historia. LÄS MER

  2. 12. Konsten att ta på sig olika glasögon Individanpassad undervisning inom läs- och skrivinlärning

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Julia Forsstrand; Anna-Karin Ståhl; [2007]
    Nyckelord :Läsning; skrivning; kommunikation; individanpassni;

    Sammanfattning : BakgrundUnder vår utbildning har vi båda läst svenska 0 poäng mot de tidigare åldrarna som specialisering. Då väcktesvår nyfikenhet för att få en djupare inblick kring forskares syn på läs- och skrivinlärning. LÄS MER

  3. 13. Läs- och skrivlärande genom alternativ undervisning - en kvalitativ textanalys av hur barn lär sig läsa och skriva genom kropp och sinnen

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Sabina Cedergren; Helena Pettersson; [2007]
    Nyckelord :läs- och skriv; lärande; kropp; sinnen; rörelse; m;

    Sammanfattning : Syfte:Syftet med uppsatsen är att undersöka hur elevens läs- och skrivlärande påverkas avalternativ undervisning och hur man kan arbeta med alternativ undervisning iskolklassen. Med alternativ undervisning avser vi en undervisning som ämnetsvenska integreras med ämnen som rörelse, bild och musik och där upplevelsergenom kropp och sinnen är centrala. LÄS MER

  4. 14. "Lev många liv ­ läs många böcker" En litteraturstudie om att använda skönlitteratur i den tidiga läsinlärningen

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Anne Malmborg; Cecilia Ljungberg; [2007]
    Nyckelord :Läsinlärning; skönlitteratur; läsinlärningsmetoder;

    Sammanfattning : SammanfattningBakgrundVi har under vår utbildning förstått hur viktigt det är att barn lär sig läsa och har lust till det. Vivill med detta examensarbete se på hur man ska bedriva den tidiga läsundervisningen för atteleverna ska bli motiverade och tycka att läsning är roligt. LÄS MER

  5. 15. Statisk detektering av minneshanteringsfel i C/C++

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Reza Javanbakhti; Jimmy Pesola; [2006]
    Nyckelord :memory leaks; memory management errors; C; C ; programming; program development; memory management bugs; static detection; static detection of memory management errors; application development; minnesläckage; minneshanteringsfel; C; C ; programmering; programutveckling; minneshanteringsbuggar; statisk detektering; statisk detektering av minneshanteringsfel; applikationsutveckling;

    Sammanfattning : Det här examensarbetet är baserat på idéer ur ett uppdrag från företaget Saab Aerotech men är ett eget arbete. Målet var att undersöka om det finns behov av ett verktyg som statiskt kan detektera dynamiska minneshanteringsproblem, som till exempel minnesläckage, i applikationer skrivna i C/C++. LÄS MER