Sökning: "communication marknadsföring"

Visar resultat 21 - 25 av 975 uppsatser innehållade orden communication marknadsföring.

  1. 21. The WOW-effect. A qualitative content analysis of communication strategies used by the Swedish music festival Way out West

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elin Fredlund; Savannah Gillblad; [2023]
    Nyckelord :strategic communication; event marketing; sustainability communication; CSR; brand community; symbolic branding strategies; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens samhälle finns en allt större press på varumärken att stå ut ur mediebruset samt att kommunicera kring hållbarhet och CSR. Detta gör brandingstrategier högst nödvändiga, trots detta är det ännu ett relativt outforskat område inom marknadsföring av evenemang. LÄS MER

  2. 22. Reklam som hörs - En kvalitativ studie av influencer marketing i podcasts

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Filippa Olin; Zaza Lindau; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; podcast; retorik; ethos; logos; pathos; storytelling; identifikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens globala mediesamhälle har digitala medier fått en allt större betydelse för individer, organisationer och samhället i stort. I takt med detta har förväntningarna på företags digitala närvaro ökat, vilket i sin tur har inneburit en större efterfrågan på nya marknadsföringsverktyg. LÄS MER

  3. 23. Why are some people better than others? : Is it because of their cultural background, personal competence, or company’s influence?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Abdul Rafay; Elanur Ozbutun; [2023]
    Nyckelord :Cross-cultural communication; Individual competence; Culture; Company influence; International Business; Intercultural interactions; Negotiations; Cultural and Social Intelligence; Success;

    Sammanfattning : In the last few decades, due to the exponential rise in interconnectivity and globalization the importance of cross-cultural communication has been a hot topic to research more about. Due to this increase and more frequent interactions business individuals have started giving cross-cultural environments the attention it needs to address the challenges at hand. LÄS MER

  4. 24. Empowering Performance: Unveiling the Tapestry of Cultural Diversity in Business : A qualitative understanding of multicultural team management

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Albin Eklöf; Kha Haniya; [2023]
    Nyckelord :Cultural diversity; multicultural team s ; awareness; communication; decision making; trust; creativity; cross-cultural team; cultural disputes.;

    Sammanfattning : Cultural diversity has shown to play a tremendous impact on influencing the teams performance in an international business. Shared beliefs, values and systems of conducting work-related tasks originating from cultural differences significantly enhances the abilities for the team to perform on a higher note. LÄS MER

  5. 25. Digital Hållbarhetskommunikation 2.0: Modeindustrins Hållbarhetsarbete och Digitala Kommunikationsmetoder : En kvalitativ studie om hur svenska modeföretag kommunicerar sitt hållbarhetsarbete via digitala kanaler

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Maja Fahlberg; Thea Richter Malm; [2023]
    Nyckelord :Sustainable Supply Chain Management; Modeindustrin; Hållbarhet; Hållbarhetsarbete; Digital marknadsföring; Digitala kanaler; Hemsida; Sociala medier; Hållbarhetskommunikation;

    Sammanfattning : Bakgrund: I takt med att samhällets krav ökar kring hållbart arbete och konsumenter efterfrågar mer hållbara produkter, har modeindustrin hamnat i rampljuset på grund av dess negativa påverkan. För att vända den negativa trenden med ohållbart mode behöver nya metoder utvecklas för bättre produktion och konsumtion. LÄS MER