Sökning: "competence in building and maintaining relationships"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden competence in building and maintaining relationships.

  1. 1. Tolkens roll inom myndighets möten : En kvalitativ studie om biståndshandläggarnas uppfattning av tolkens roll inom myndighets möten i mottagnings- och utredningsenheten, arbete och försörjning i en medelstor kommun.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Marytreez Hakem; Merna Malki; [2024]
    Nyckelord :Case worker; interpreter; authority meeting; client; Biståndshandläggare; tolk; myndighetsmöte; klient;

    Sammanfattning : Studien undersöker biståndshandläggarnas perspektiv på tolkens roll vid myndighets möten i en svensk medelstor kommun. Studien analyserar även hur dessa upplevelser påverkar trepartskommunikationen mellan biståndshandläggare, tolk och klient. LÄS MER

  2. 2. Sjuksköterskors erfarenheter av att möta kvinnor som utsatts för våld i nära relationer : En litteraturöversikt

    Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för vårdvetenskap

    Författare :Sandra Andersson; [2023]
    Nyckelord :Care relationship; Experience; Intimate partner violence; Patient-centred care; Women exposed to violence; Erfarenheter; Kvinnor utsatta för våld; Våld i nära relationer; Patientcentrerad vård; Vårdrelation;

    Sammanfattning : Bakgrund Våld mot kvinnor i nära relationer är ett stort globalt och nationellt samhällsproblem där kvinnor oftare utsätts för grövre våld än män. Våld i nära relationer kan bestå av psykiskt, sexuellt, fysiskt, ekonomiskt, digitalt och materiellt våld. Kvinnors fysiska och psykosociala hälsa påverkas negativt. LÄS MER

  3. 3. Relationsmarknadsföring inom SME : Relationers inflytande på försäljning och marknadsföring

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Hlbin Faisal Abdulla; Walid Abdulkadir; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Frågeställningar:  ·       Hur arbetar SMEs med relationsmarknadsföring? ·       På vilket sätt påverkar relationsmarknadsföringen affärsrelationer och försäljning? ·       Vilka utmaningar och möjligheter möter SMEs med relationsmarknadsföring?   Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur SMEs arbetar med relationsmarknadsföring för att bevara långsiktiga affärsrelationer med sina kunder och samarbetspartner. Vidare även redogöra relationsmarknadsföringens utmaningar och möjligheter, samt hur relationsmarknadsföring påverkar affärsrelationer och försäljning för SMEs. LÄS MER

  4. 4. Förändras ledarskapet när det sker på distans? : En studie om chefers upplevelse av ledarskapets förändring till distansarbete på ett IT-företag till följd av Covid-19

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Mira Pelkonen; Ronja Lundqvist; [2021]
    Nyckelord :leadership; virtual teams; adaptive leadership; situational leadership; E-leadership; ledarskap; virtuella team; adaptivt ledarskap; situationsanpassat ledarskap; E-ledarskap;

    Sammanfattning : Covid-19 is a virus that has been rapidly spreading throughout the entire world from the start of 2020 and continued even during 2021. In a little bit over a year Sweden had more than one million confirmed cases of Covid-19. LÄS MER

  5. 5. Competence Neworks: Effects on Corporate Branding in B2B SMEs

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Marketing and Logistics; Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Lisa Schmelz; Gabriele Myscenkaite; Fares Youcefi; [2015]
    Nyckelord :B2B SME; Competence Network; Corporate Branding; Corporate Brand Building;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to investigate the effects of competence networks on corporate branding in B2B SMEs and to develop a conceptual model of these effects. After reviewing the relevant literature that explores the field, eight components of corporate branding in an effective growth stage of an SME have been identified. LÄS MER