Sökning: "consumption choices"

Visar resultat 11 - 15 av 338 uppsatser innehållade orden consumption choices.

  1. 11. Begränsade val eller oändliga möjligheter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Wilma Karlsson; Emmy Stina le Grand; Tove Lindgren; [2023]
    Nyckelord :Gender; Children’s clothing; Aesthetics; Gender typed clothing; Identity; Parents consumption; Genus; Barnkläder; Estetik; Könskodade kläder; Identitet; Föräldrars konsumtion;

    Sammanfattning : Med utgångspunkten att kläder kan vara laddade med budskap om identitet, könsroller och barns tidiga uppfattning om dessa budskap formulerades studiens syfte: att förstå småbarnsföräldrars attityder och inställningar till uppdelningen av pojk- och flicksortiment. Studien ämnar vidare att förstå konsumenters bakomliggande drivkrafter vid konsumtion av barnkläder med målet att undersöka om marknadens utbud stämmer överens med efterfrågan. LÄS MER

  2. 12. Product-Service Systems for Small and Medium-Sized Manufacturers: The Role of External Partnerships

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Pedro Scherma de Carvalho; [2023]
    Nyckelord :Product-Service System; Collaboration; Partnership; Barriers; Small and Medium-Sized Manufacturers;

    Sammanfattning : The current patterns of consumption are threatening the availability of natural resources. These natural resources, such as raw materials and biomass, are critical for different economic activities. ProductService System (PSS) has received attention as a solution to drive resource efficiency by extending the life cycle of products. LÄS MER

  3. 13. Vad påverkar val och preferenser vid livsmedelsinköp bland personer med syrisk bakgrund i Sverige?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mohamad Awad Alkasm; Omar Alkasm; [2023]
    Nyckelord :konsumentbeteende; livsmedelspreferenser; syriska konsumenter; matvanor; livsmedelsinköp;

    Sammanfattning : Considering increasing globalization and migration, Sweden has become home to a significant Syrian population. Despite this group's growing presence, their needs and preferences have not received adequate attention from supermarket chains. LÄS MER

  4. 14. Don’t let the consequences of your transportation choice fly right over your head : The Effects of Socioeconomic Variables on Sustainable Transportation in Tourism

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Chloe Gartside; Mira Helfenritter; [2023]
    Nyckelord :Transportation; Socioeconomic variables; Travel behavior; Sustainable transportation; Consumption behavior;

    Sammanfattning : Fostering environmentally friendly transport solutions for tourists lies at the core of the strategiesaimed at implementing sustainable tourism transportation. In this sense, this study aims toidentify the determinants of green mobility choices taken by young adults and adults to travel toand from their holiday destinations. LÄS MER

  5. 15. Second hand och konsumtionsmönster - en kvalitativ intervjustudie av second hand-konsumtions relation till stigma och grupptillhörighet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Sociologi

    Författare :Love Ritzén; [2023]
    Nyckelord :stigma; consumption; second hand; identity; commodification; Social Sciences;

    Sammanfattning : The following research study will examine the relation between individuals consumption patterns and a desire to be socially included in a specific group identity through a semi-structured interview study with six participants all residing in either Lund or Malmö. In the case of this study Bauman’s theory of how second hand consumption functions as a means for individuals to construct an identity that is deemed valuable in the specific social field that they act within will be applied to understand the correlation between consumption and group identity. LÄS MER