Sökning: "consumption choices"
Visar resultat 16 - 20 av 338 uppsatser innehållade orden consumption choices.
16. Cirkulär och hållbar konsumtion – det ska vara lätt att göra rätt : En kvalitativ studie om Generation X attityder och beteende till second hand produkter
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Hållbar konsumtion är viktig för att stävja ohållbar utveckling i dagens samhälle. Konsumenter idag vill konsumera mer hållbart, men deras positiva attityder till miljön överförs inte alltid till deras beteenden. LÄS MER
17. How Visual Framing and Specificity Framing Influence Buying Decisionsin Fashion E-commerce
Magister-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatikSammanfattning : Companies face several challenges when it comes to promoting green consumption and designing effective communication strategies for sustainable products.The framing effect, which refers to the presentation of messages, can significantly influence customer perceptions and purchasing intentions. LÄS MER
18. Greener Fast Fashion : An analysis of how the interplay between consumers and fashion companies affects the sustainability trend in the fashion industry
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Definitions: Throughout this study, sustainability refers to environmental sustainability which is defined as “meeting the needs of the present without compromising the ability of future generations to meet their own needs” (United Nations, n.d.). LÄS MER
19. Du är hur du klär : en kvalitativ studie om mäns klädkonsumtion i relation till identitet och självbild
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Kläder är inte bara ett funktionellt måste för oss människor, utan fungerar även som ett verktyg för att uttrycka vår identitet och självbild. Genom att konsumera kläder kan vi kommunicera personlighet, värderingar och känslor till omvärlden, och genom klädval kan vi skapa en känsla av samhörighet med andra som delar våra klädstilar och preferenser. LÄS MER
20. A study on how a dashboard for energy data visualisations can be designed to be usable and inspire pro-environmental behaviour in an industry setting
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : An essential part of combating climate change is to reduce energy consumption. As the industrial sector was accountable for approximately a third of the total global carbon dioxide equivalents in 2019, it is crucial for industries to manage their energy usage. LÄS MER