Sökning: "crm tjänsteföretag"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden crm tjänsteföretag.

  1. 1. CRM : En kvalitativ undersökning om hur tjänsteföretag med högengagemangsprodukter bedömer konsekvenser av implementering av CRM

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Natnael Koreri; Rimon Mansouri; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : With the digitalization and the technological innovations that have paved the way for new participants to establish themselves in the market, there has been high competition inmarkets. This has led to an increased customer awareness among companies that now increasingly value long-term relationships. LÄS MER

  2. 2. Kundinvolvering vid utveckling av tjänster : En studie om franchisetagare och kontorschefers syn på kundinvolvering inom fastighetsmäklarbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Anna Hellstedt; Erica Stors; [2016]
    Nyckelord :CRM; customer involvement; new service development; service; durable goods; purchase behavior; co-creation; consumer behavior; real estate;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur existerande NSD-teori kan bidra till förståelse av kundinvolvering av sällanköpsvaror i säljande organisationer. Metod: Vid genomförandet av denna studie har en kvantitativ forskningsmetod tillämpats med ett deduktivt tillvägagångsätt. LÄS MER

  3. 3. CRM som källa för idéer till utveckling av nya tjänster

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Erik Salzmann; Torbjörn Kirkevold; [2014]
    Nyckelord :CRM; Service development; Customer impact; Innovation; CRM; Tjänsteutveckling; Kundpåverkan; Innovation;

    Sammanfattning : Titel: CRM som källa för idéer till utveckling av nya tjänster Nivå: Kandidatexamen, C-uppsats Författare: Erik Salzmann & Torbjörn Kirkevold Handledare: Sarah Philipson   Datum: 1/9-14   Syfte: Syftet men denna studie är att undersöka hur CRM-system används som verktyg för tjänsteutveckling i svenska tjänsteföretag. Från detta formulerades undersökningens forskningsfråga:   Hur skapar tjänsteföretag nya innovativa tjänster med hjälp av Costumer Relationship Management?   Metod: Undersökningen är gjord med hjälp kvalitativ metod. LÄS MER

  4. 4. Customer relationship management : en studie på Carpenter Powder Products

    Kandidat-uppsats, Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Robin Larsen; Sandra Borszeki; [2013]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; kundrelationer; CRM; B2B.;

    Sammanfattning : Frågeställningar: - Hur arbetar Carpenter Powder Products och deras anställda med att upprätthålla relationerna till sina kunder? - Vilka faktorer ser Carpenter Powder Products anställda som de viktigaste i en affärsrelation? Syfte: Syftet är att kartlägga hur de anställda på Carpenter Powder Products arbetar med att upprätthålla relationerna till sina kunder samt vilka faktorer som är viktigast inom affärsrelationer. Detta för att skapa en djupare inblick i hur ett industriellt företag inom en B2B bransch arbetar med sina kundrelationer. LÄS MER

  5. 5. Customer Relationship Management Success factors for Insurance Companies in a B2B perspective

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Rehn; Dominique Amkell; [2012-02-20]
    Nyckelord :CRM; CRM-system; kundlojalitet; business to business; tjänsteföretag; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : .... LÄS MER