Sökning: "customer analyzes"

Visar resultat 11 - 15 av 121 uppsatser innehållade orden customer analyzes.

  1. 11. Digitaliseringens påverkan på kundretention i dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Thomas Ghebresilassie; Jonathan Matar; Samuel Merhay; [2023]
    Nyckelord :: Customer retention; Digitization; Inflation; Customer loyalty; CRM-system; SCRM-system; Loyalty programs; WOM and eWOM; : Kundretention; Digitalisering; Inflation; Kundlojalitet; CRM-system; SCRM-system; Lojalitetsprogram; WOM och eWOM;

    Sammanfattning : Denna studie har undersökt hur digitaliseringen påverkar kundretention i dagligvaruhandeln vilket är ett intressant och aktuellt ämne. I dagens samhälle där det råder mycket osäkerhet kring världsekonomin vilket markant påverkar konsumenters privatekonomi och livsmedelsindustrin, har det varit intressant att undersöka konsumenters köpbeteende och reaktioner till ekonomikrisen. LÄS MER

  2. 12. Mobilen som verktyg under användarens beslutsprocess

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Sara Olsson; Agnes Nordström; [2023]
    Nyckelord :Omnichannel; the user s decision-making process; seamless customer journey; Webrooming; Cultural Probes; Omnichannel; användarens beslutsprocess; sömlös kundresa; Webrooming; Cultural Probes;

    Sammanfattning : Detta examensarbete undersöker användningen av mobiltelefoner som verktyg under användares beslutsprocess i en omnichannel-kundresa med fysisk och virtuell interaktion. Syftet är att identifiera både möjligheter och problem som kan uppstå vid användning av mobilen i en sådan interaktion, med fokus på fenomenet Webrooming. LÄS MER

  3. 13. Lighting as a service: Functional and aesthetic factors applied to retail space

    Magister-uppsats, KTH/Ljusdesign

    Författare :Elsa Frisén; [2022]
    Nyckelord :Lighting as a service; lighting design; retail; circular economy;

    Sammanfattning : The lighting industry has not only approached circularity within production of luminaires but also in contemporary time introduced a model of service that uses circular principles, lighting as a service (LaaS). Lighting as a service offers clients a leasing contract of luminaires including maintenance, upgrades and repairs. LÄS MER

  4. 14. Generation Z users' attitudes towards online video advertising : Youtube video platform

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Shichen Ji; Shiyi Feng; Mingshun Xie; [2022]
    Nyckelord :Informatics; User experience; Online video advertising; Generation Z; YouTube; Customer Perceived Value;

    Sammanfattning : Generation Z has been in a high-pressure environment for a long time, whether studying or working, and everyone is in a fast-paced attitude of life. The online world, especially video software, is very popular among the Generation Z crowd because these video software can provide fast, convenient, and decompressed content. LÄS MER

  5. 15. Kunden har alltid rätt - eller? : En kvantitativ studie om maktobalans och kundaggression i fastighetsmäklarbranschen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Julia Häggström; Rebecca Odhe; [2022]
    Nyckelord :Real estate; real estate industry; power; power imbalance; customer aggression; Fastighetsmäklare; fastighetsmäklarbranschen; makt; maktobalans; kundaggression;

    Sammanfattning : Titel: Kunden har alltid rätt, eller? En kvantitativ studie om maktobalans inom fastighetsmäklarbranschen Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Julia Häggström och Rebecca Odhe Handledare: Jonas Molin Datum: 2022 - Juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka kundmötet i fastighetsmäklarbranschen ur ett maktperspektiv med avseende på verbal, fysisk och sexuell kundaggression. Vidare ska undersökas vilka som utsätts för kundaggression med hänsyn till kön, ålder, branschvana och lönesystem. LÄS MER