Sökning: "customer analyzes"
Visar resultat 11 - 15 av 121 uppsatser innehållade orden customer analyzes.
11. Digitaliseringens påverkan på kundretention i dagligvaruhandeln
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Denna studie har undersökt hur digitaliseringen påverkar kundretention i dagligvaruhandeln vilket är ett intressant och aktuellt ämne. I dagens samhälle där det råder mycket osäkerhet kring världsekonomin vilket markant påverkar konsumenters privatekonomi och livsmedelsindustrin, har det varit intressant att undersöka konsumenters köpbeteende och reaktioner till ekonomikrisen. LÄS MER
12. Mobilen som verktyg under användarens beslutsprocess
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Detta examensarbete undersöker användningen av mobiltelefoner som verktyg under användares beslutsprocess i en omnichannel-kundresa med fysisk och virtuell interaktion. Syftet är att identifiera både möjligheter och problem som kan uppstå vid användning av mobilen i en sådan interaktion, med fokus på fenomenet Webrooming. LÄS MER
13. Lighting as a service: Functional and aesthetic factors applied to retail space
Magister-uppsats, KTH/LjusdesignSammanfattning : The lighting industry has not only approached circularity within production of luminaires but also in contemporary time introduced a model of service that uses circular principles, lighting as a service (LaaS). Lighting as a service offers clients a leasing contract of luminaires including maintenance, upgrades and repairs. LÄS MER
14. Generation Z users' attitudes towards online video advertising : Youtube video platform
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatikSammanfattning : Generation Z has been in a high-pressure environment for a long time, whether studying or working, and everyone is in a fast-paced attitude of life. The online world, especially video software, is very popular among the Generation Z crowd because these video software can provide fast, convenient, and decompressed content. LÄS MER
15. Kunden har alltid rätt - eller? : En kvantitativ studie om maktobalans och kundaggression i fastighetsmäklarbranschen.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Kunden har alltid rätt, eller? En kvantitativ studie om maktobalans inom fastighetsmäklarbranschen Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Julia Häggström och Rebecca Odhe Handledare: Jonas Molin Datum: 2022 - Juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka kundmötet i fastighetsmäklarbranschen ur ett maktperspektiv med avseende på verbal, fysisk och sexuell kundaggression. Vidare ska undersökas vilka som utsätts för kundaggression med hänsyn till kön, ålder, branschvana och lönesystem. LÄS MER