Sökning: "customer lead management"

Visar resultat 1 - 5 av 313 uppsatser innehållade orden customer lead management.

  1. 1. Identifiering av målgrupper för kundanpassad fakturahantering : En fallstudie inom fakturaservice

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Jennie Persson; [2023]
    Nyckelord :payment; invoice; error outcome; quality development; target groups; lead time; process; exchange; betalning; faktura; felutfall; kvalitetsutveckling; målgrupper; ledtid; process; utbyte;

    Sammanfattning : Studien har genomförts på ett företag inom fakturaservice. För att arbeta proaktivt med förbättring av fakturaprocessen har syftet med studien varit att undersöka om det fanns något samband mellan olika målgrupper av slutkunder och utebliven betalning inom ett visst kundsegment. LÄS MER

  2. 2. Overstock of aftermarket parts in Africa at Sandvik Stationary Crushing and Screening

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Mattias Johannesson; [2023]
    Nyckelord :Inventory management; Overstock; Excessive inventory; Obsolete inventory; Redistribution; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Title: Overstock of aftermarket parts in Africa at Sandvik Stationary Crushing and Screening Author: Mattias Johannesson Supervisor: Fredrik Olsson, Division of Production Management Background: An increase of customer expectations such as demand for more customizable options, shorter lead times and availability puts more and more pressure on a company's logistical processes. With fluctuating demand, inconsistent lead times and uncertainty around the world, variability is present and adds complexity to the logistical processes and needs to be handled appropriately to lower costs and match supply and demand. LÄS MER

  3. 3. Modularisdering som produktstrategi : Fördelar, utmaningar och kundanpassning vid utveckling av modulära produkter

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Felicia Abdel-Daim; Matilda Schelin; [2023]
    Nyckelord :Customization; Customer need; Modularization; Modular function deployment; Modular product architecture; Product development.; Kundanpassning; Kundbehov; Modularisering; Modular function deployment; Modulär produktarkitektur; Produktutveckling.;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att studera fördelar samt utmaningar med att använda sig av modularisering. Vidare var syftet att undersöka hur kundens önskemål tas i beaktning vid produktutvecklingsprocessen för modulära produkter. LÄS MER

  4. 4. Enhancing Stock Management Efficiency at Excillum AB

    Master-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Clive Carvalho; [2023]
    Nyckelord :Safety Stock; Inventory Management; Stock Management; EOQ; Order Quantity; Reorder Point; Inventory Optimisation; Inventory control; MTO; Customer order time; Lead time; Demand; Säkerhetslager; Lagerhantering; Lagerhantering; EOQ; Orderkvantitet; Återbeställningspunkt; Lageroptimering; Lagerkontroll; MTO; Kundordertid; Ledtid; Efterfrågan;

    Sammanfattning : This thesis work aims to improve the stock management system of Excillum AB, a Stockholm-based company that specializes in high-performance X-ray sources. The current stock management system has limitations, resulting in gaps when managing the inventory. LÄS MER

  5. 5. Kundorienterad programvaruutveckling : En undersökning av åtgärder för att öka uppgraderingsfrekvensen och tillfredsställa kundernas behov

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Esmeralda Barpetrus; Amanda Nikamo; [2023]
    Nyckelord :dmaic; communication; customer involvement; customer satisfaction; software development; six sigma; total quality management; dmaic; kommunikation; kundinvolvering; kundnöjdhet; offensiv kvalitetsutveckling; programvaruutveckling; sex sigma;

    Sammanfattning : Denna fallstudie har utförts på ett programvaruföretag där majoriteten av kunderna ännu inte har uppgraderat till den senaste versionen av programvaran. Studiens syfte var att identifiera de underliggande orsakerna till detta, identifiera eventuella processgap samt föreslå åtgärder för att bättre tillfredsställa kundernas behov. LÄS MER