Sökning: "datorspel beteende"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden datorspel beteende.

  1. 1. REALISMENS NOGGRANNHET : Hur trovärdig är hästarnas gestaltning i Red Dead Redemption II?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Paulina Wärn; [2023]
    Nyckelord :Grafik; realism; hästar; datorspel; Red Dead Redemption II;

    Sammanfattning : Denna undersökning i form av en textanalys besvarar frågeställningen: Hur trovärdig är hästarnas gestaltning i Red Dead Redemption II? Undersökningen analyserar hästarnas gestaltning utifrån fyra delar; roll och beteende, anatomi, färg och rörelse baserat på datorspelsinriktade studier samt facklitteratur och studier om hästar. Analysens fyra delar konkluderar till hög trovärdighet i gestaltning av spelets hästar samt öppnar en diskussion för ytterligare frågeställningar om vilka faktorer bidrar till att spelinnehåll uppfattas som trovärdigt. LÄS MER

  2. 2. En ekokritisk analys av hur A Short Hike tränar spelaren i hållbara värderingar

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Manfred Dahl; Felix Wallin; [2023]
    Nyckelord :spel; hållbara värderingar; Self-transcendence; Self-enhancement;

    Sammanfattning : The world is facing an ecological crisis, and it is essential that we transition to a sustainable culture and sustainable behavior. At the same time, the gaming industry produces games that largely contradict these principles. LÄS MER

  3. 3. Fysisk aktivitet, stillasittande och självskattad hälsa hos gamers och icke-gamers : En kvantitativ tvärsnittsstudie

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för hälsovetenskaper (HOV)

    Författare :Helena Frid; [2022]
    Nyckelord :aktivitetsnivå; fysisk aktivitet; gaming; hälsotillstånd; motion; sedentärt beteende; tv-spel; vuxna gamers.;

    Sammanfattning : Att utföra fysisk aktivitet och begränsa sitt stillasittande är en viktig del i att upprätthålla en god hälsa, samt för att förebygga eventuella sjukdomar. Traditionell gaming (individer som spelar tv-och/eller datorspel) innefattar oftast i hög uträckning ett generellt stillasittande som kan påverka individens välbefinnande från flera olika perspektiv. LÄS MER

  4. 4. Explainable Artificial Intelligence for Reinforcement Learning Agents

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Linus Nilsson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Following the success that machine learning has enjoyed over the last decade, reinforcement learning has become a prime research area for automation and solving complex tasks. Ranging from playing video games at a professional level to robots collaborating in picking goods in warehouses, the applications of reinforcement learning are numerous. LÄS MER

  5. 5. Future-proofing Video Game Agents with Reinforced Learning and Unity ML-Agents

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Pontus Andersson; [2021]
    Nyckelord :Reinforced Learning; Machine Learning; Unity; ML-Agents; Computer Agents; Agents; Behavior; Learning Environment; Machine Learning Toolkit; RL; ML; AI; Artificial Intelligence; Algorithm; förstärkningsinlärning; maskininlärning; Unity; ML-Agents; datoragenter; agent; beteende; inlärningsmiljö; ai; artificiell intelligens; algoritm;

    Sammanfattning : In later years, a number of simulation platforms has utilized video games as training grounds for designing and experimenting with different Machine Learning algorithms. One issue for many is that video games usually do not provide any source code. LÄS MER