Sökning: "de sju insikter"

Visar resultat 1 - 5 av 54 uppsatser innehållade orden de sju insikter.

  1. 1. Implementering av GRI-standarder och riktlinjer: Fördelar och Utmaningar i Hållbarhetsredovisningen : En kvalitativ studie av svenska statliga företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Sofia Ivarsson; Sofie Skalberg; [2024]
    Nyckelord :Sustainability reporting; Global Reporting Initiative GRI ; Legitimacy theory; Institutional theory; Stakeholder theory; Swedish state-owned companies; Hållbarhetsredovisning; Global Reporting Initiative GRI ; Legitimitetsteorin; Institutionell teori; Intressentteorin; Svenska statliga bolag;

    Sammanfattning : Titel: Implementering av GRI-standarder och riktlinjer: Fördelar och Utmaningar i Hållbarhetsredovisningen. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Sofia Ivarsson och Sofie Skalberg. Handledare: Jean Claude Mutiganda. LÄS MER

  2. 2. Ystad IF vs. IFK Ystad – en kvalitativ intervjustudie om hur tidig specialisering, rekrytering och rivalitet påverkat föreningarna

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)

    Författare :Linus Ekberg; [2023]
    Nyckelord :Early specialization; sportification; RAE; rivalry; recruitment; YIF; IFK; Tidig specialisering; sportifiering; RAE; rivalitet; rekrytering; YIF; IFK;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur tidig specialisering framför allt påverkar handbollsföreningen Ystad IF (YIF) och få en uppfattning kring hur IFK Ystad (IFK) tänker när spelare som inte platsar i YIF går till IFK i stället. Studien kommer också fokusera på hur det påverkar ungdomsleden i IFK och om det försvårar för ungdomarna i IFK att kunna ta en plats i A-laget samt hur samarbetet ser ut idag mellan föreningarna i förhållande till deras historiska rivalitet. LÄS MER

  3. 3. Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Kenan Omeragic; [2023]
    Nyckelord :Startup companies; social media; digital marketing; strategy; consumers.; Startupföretag; sociala medier; digital marknadsföring; strategi; konsumenter.;

    Sammanfattning : Titel: Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen.   Författare: Kenan Omeragic   Handledare: Christine Tidåsen   Nyckelord: Startupföretag, sociala medier, digital marknadsföring, strategi, konsumenter. LÄS MER

  4. 4. IOT-ENHETER I B2B-FÖRETAG : Nya teknologiska framsteg eller potentiella säkerhetsrisker?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Andreas Bahman; Eleonora Lyvall; [2023]
    Nyckelord :IoT; Cybersecurity; Security Risks; B2B; IoT; Cybersäkerhet; Säkerhetsrisker; B2B;

    Sammanfattning : I takt med den ökande digitaliseringen ökar även antalet uppkopplade IoT-enheter. Inom B2B-företag används  IoT-enheter i allt större utsträckning för att effektivisera verksamheten och skapa konkurrensfördelar. LÄS MER

  5. 5. Utvärdering av användarupplevelsen av att använda bilder som inspiration för att skapa säkra och minnesvärda lösenordsfraser : En utforskning av den mänskliga faktorns potential

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Anton Carlstedt; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Passwords are the most common and frequently used authentication mechanism in the world. However, despite years of research and active use in the world, passwords still have many shortcomings and drawbacks. One of the most prevalent challenges of passwords is the difficulty of creating ones that are strong and also easy to remember. LÄS MER