Sökning: "deltagande observation etnografi kommunikation"

Visar resultat 6 - 7 av 7 uppsatser innehållade orden deltagande observation etnografi kommunikation.

  1. 6. Organisationskultur ur två perspektiv : En jämförande studie av två etnografier ifrån socialantropologi och organisationsteori

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Jakob Styrenius; [2009]
    Nyckelord :Anthropology; Social Anthropology; ethnography; organizational studies; organizational culture; culture; organization; philosophy of science; work; workplace; corporation; garsten; kunda; tech; apple; fieldwork; method; participant observation; formal; informal; emic; etic; concept; martin; Antropologi; Socialantropologi; etnografi; organisationsteori; organisationskultur; organisation; kultur; vetenskapsteori; jämförelse; arbetsplats; arbete; företag; Garsten; Kunda; Tech; Apple; fältarbete; organisationsantropologi; metod; deltagande observation; formellt; informellt; emic; etic; kulturbegrepp; martin;

    Sammanfattning : This study aims to compare two ethnographies of organizational culture – one from the discipline of Social Anthropology and one from the discipline of Organizational Studies – considering their purpose, their method, and their concept of culture. Despite big similarities, or perhaps thanks to the similarities, some fundamental differences are made visible. LÄS MER

  2. 7. Att bryta isoleringen : sociala faktorer i nätbaserad distansutbildning

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för arbetsvetenskap och medieteknik

    Författare :Peeter Horm; Sarah Olofsson; [2002]
    Nyckelord :Distansutbildning; e-lärande; nätbaserad lärandemiljö; etnografi; social närvaro; kollaborativt lärande; identitet; ansvar; gemenskap;

    Sammanfattning : Detta projekt fokuserar på distansstudenter och deras studiesituation i tre nätbaserade kurser. Genom en empirisk studie bestående av samtal med studenter och lärare, samt deltagande observation, har vi försökt finna lösningar för att förbättra studenternas lärandemiljö. LÄS MER