Sökning: "democratic deficit"

Visar resultat 31 - 35 av 92 uppsatser innehållade orden democratic deficit.

  1. 31. Vart är EU på väg? - En kritisk analys av demokratin och det demokratiska underskottet i EU

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Ludwig Eriksson; [2017]
    Nyckelord :EU-rätt; Demokrati; Demokratiskt underskott; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Titeln på min uppsats är: Vart är EU på väg? Det är en befogad fråga i dessa tider eftersom unionen ifrågasätts alltmer. Diskussionen angående EU:s demokratinivå och dess demokratiska underskott har aktualiserats ytterligare under 2017 då Storbritannien begärde utträde ur unionen. LÄS MER

  2. 32. Två vägar till en global demokrati : En idéanalys av de två teorierna Global Stakeholder Democracy och Transnationell Diskursiv Demokrati

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :William Fröberg; [2017]
    Nyckelord :John Dryzek; Terry Macdonald; Transnational Discursive Democracy; Global Stakeholder Democracy; idea analysis; global democracy; John Dryzek; Terry Macdonald; Transnational Discursive Democracy; Global Stakeholder Democracy; idéanalys; global demokrati;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to investigate, explain, compare and to a degree criticize the two theories Global Stakeholder Democracy by Terry Macdonald and Transnational Discursive Democracy by John Dryzek and their respective arguments for a global democracy, by using the method of an internal idea analysis. The two main questions of the thesis are: -  With what arguments do Macdonald and Dryzek legitimize their respective form of global democracy? -  What similarities as well as differences can be found in their argumentation for their respective theory and is it possible to see any potential internal problems in their argumentation? The results show that both Global Stakeholder Democracy and Transnational Discursive Democracy can be interpreted to share the same basic way of legitimizing democracy through a liberal value and notion of autonomy. LÄS MER

  3. 33. En parlamentarisk dimension av global governance

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Anna Clara Örtendahl; [2017]
    Nyckelord :global demokrati; interparlamentariska institutioner; Interparlamentariska unionen; global governance; demokratiskt ansvarsutkrävande; FN; de globala hållbarhetsmålen; Agenda 2030; Sustainable Development Goals; Förenta Nationerna; Law and Political Science;

    Sammanfattning : According to the values of democracy, the governors should be held accountable for their actions and omissions by the governed. However, on a global level there is a deep deficit of democratic accountability. LÄS MER

  4. 34. Community participation in urban preservation planning: A case study of the North Central neighborhood in Charleston, SC

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Erika Hoffman; [2016]
    Nyckelord :Sustainable development; community development; heritage; historic preservation; participation; urban planning;

    Sammanfattning : This thesis explores the role of community participation in urban preservation planning processes. A case study of the North Central neighborhood in Charleston, SC is used to investigate this inquiry. LÄS MER

  5. 35. Medborgarskapande i engelskundervisningen. En analys av två läroböcker

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Ingrid Heléna Félix Ferreira; [2016]
    Nyckelord :citizenship; communication; democracy; English as a foreign language; human rights; language acquisition; participation; skills; social sciences; sustainability; inclusion;

    Sammanfattning : According to the Swedish national curriculum from 2011 and the latest school legislation from 2008, there is greater emphasis on schools’ dual purpose. Schools’ most pre-dominant task is not only to provide students with knowledge in different subject areas. LÄS MER