Sökning: "destination image"

Visar resultat 16 - 20 av 198 uppsatser innehållade orden destination image.

  1. 16. Och fortfarande är det svårt att se Malmö i en skönhetstävling - En kvalitativ studie om Malmös image och dess platsvarumärke

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Amanda Nordlander; Emma Portar; [2021]
    Nyckelord :städers image; negativ image; platsvarumärke; strategisk kommunikation; Malmö; city image; negative image; place brand; strategic communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : Förevarande studie ämnade undersöka hur destinationsutvecklare upplever en stads image samt om och i sådana fall hur man som destinationsutvecklare förhåller sig till denna. Vi avsåg inte definiera Malmös image från ett invånarperspektiv, utan snarare fokusera på hur stadens image upplevs av destinationsutvecklare, vilket fyller ett identifierat gap i forskningen. LÄS MER

  2. 17. The Pillars of Sustainable Cultural Tourism and Entrepreneurship : The case of Gotland as a Cultural Destination

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Aida Sarai Alonso Guerrero; [2021]
    Nyckelord :culture; cultural heritage; cultural tourism; creative tourism; entrepreneurship; sustainable entrepreneurship; cultural entrepreneurship; culture creation; culture conservation; Gotland; Region Gotland; cultural destination;

    Sammanfattning : The Swedish Island of Gotland is well-known for being prosperous in cultural  and natural values, as well as for its attractiveness as a touristic destination that draws local and international visitors to its myriad of cultural activities, offerings and establishments. For those reasons, Region Gotland has created comprehensive plans aimed at achieving goals related to exalting the image of the island as place for sustainable tourism and the promotion of culture. LÄS MER

  3. 18. Colonial Imagery and representation in tourism marketing of African destinations. : A case study of Kenya

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Anne Mundati; [2021]
    Nyckelord :Colonial myth; photography; marketing; Kenya; destination.;

    Sammanfattning : This research study is based on the visual marketing of African destinations and the colonial influence in a post-colonial world. Recent tourism research tourism has examined post-colonial realities in developing countries addressing the experience of British post-colonialism, however, only a few of those studies have examined the cultural consequences of tourism marketing image influence on culture and national identity. LÄS MER

  4. 19. Resemotivet image & dess betydelse : En enkätstudie om hur resemotiv med fokus på image har en betydande roll

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Andreas Ekängen; Björn Friberg; [2021]
    Nyckelord :Image; cognitive image; affective image; WOM eWOM; Staycation; Travel motives; Image; Kognitiv image; Affektiv image; WOM eWOM; Staycation; Resemotiv;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie är att utifrån resemotivet image studera på vilka sätt image och dess indelningarutgör faktorer när turisterna väljer destination att besöka. Med ‘dess indelningar’ syftar vi till att undersöka kognitiv och affektiv image har en betydande roll för människor bosatta i Sverige när de väljer att semestra i landet. LÄS MER

  5. 20. Impacts of a local community event on development of peripheral destination : Entrepreneurial perspective on Aldrei fór ég suður festival in Iceland

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Alina Bavykina; [2021]
    Nyckelord :periphery; remoteness; peripheral destinations; tourism; events; festivals; event tourism; sustainable destination development; entrepreneurship; tourism management; rural development; collaboration; network; social capital; social embeddedness; sustainability; Iceland; Westfjords; Aldrei fór ég suður; Ísafjörður;

    Sammanfattning : Remote communities stay vulnerable in the face of major socioeconomic challenges. Tourism is often seen as a way to stimulate local economies and increase attractiveness of peripheral destinations, while events are considered to be one of the tools to promote tourism. LÄS MER