Sökning: "detaljhandelsbutiker"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet detaljhandelsbutiker.
1. Små företags användning av marknadsföringsstrategier och upplevt hot från e-handel : En kvalitativ studie av små detaljhandelsbutiker
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Små företags användning av marknadsföringsstrategier och upplevt hot från e-handel Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Frida Pettersson och Matilda Sjögren Handledare: Akmal Hyder och Zahra Ahmadi Datum: 2020 - juni Syfte: Studien har undersökt hur små lokala butiker arbetar med marknadsföringsstrategier och hur butikerna påverkas av ökad e-handel. För att besvara studiens syfte har störst fokus varit att undersöka hur e-handel har påverkat detaljhandelsbranschen och vad butikerna använder för strategier för att hävda sig mot e-handel. LÄS MER
2. E-handelns påverkan på svenska stadskärnor
Kandidat-uppsats, KTH/Urbana och regionala studierSammanfattning : Den elektroniska handeln (e-handeln) har under den senaste tiden haft en stadig positiv utveckling som vi idag börjar se påföljder av. E-handeln leder till förändrade konsumentbeteenden som påverkar den fysiska handeln, i media pratas det om butiksdöden och hur de svenska stadskärnorna ger vika för e-handelns inverkan. LÄS MER
3. Att bemöta en digitaliserad konsument - Möjligheter och utmaningar i butikspersonalens servicearbete
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Problemområde: Tidigare forskning har visat att digitaliseringens utveckling har en stor påverkan på detaljhandeln. Det står klart att konsumtionsmönster har ändrats och att kunden har allt mer information och produktkunskap. LÄS MER
4. Exploring Designs for Enhancing the In-store Customer Experience through Digital Product Information in Fashion Retail
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Medieteknik och interaktionsdesign, MIDSammanfattning : The ongoing consumer transition from offline to online shopping in the fashion retail industry requires retailers to take action. Not only do consumers shop more online, they also go online for research of retail products. Forecasts tell that bringing the online experience to offline stores might bridge the gap between the two channels. LÄS MER
5. En föränderlig butik : optimering av butikslayout för second hand
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : The purpose of this paper is to research how second hand stores can optimize their store layout. The delimitations have been restricted to the exterior, interior, layout and display variables within the design of layout design. Second hand is an increasingly growing industry that a lot of people have different opinions about. LÄS MER