Sökning: "developmental learning"

Visar resultat 16 - 20 av 135 uppsatser innehållade orden developmental learning.

  1. 16. Two steps forward, one step back – measuring social change in women’s rights through feminist values : An intersectional feminist critical content analysis on two NGO reports

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Mänskliga rättigheter

    Författare :Yuser Zaher Abdulrazzaq Al-Alaq; [2022]
    Nyckelord :social change; human rights; development; feminism; intersectionality; Monitoring; Evaluating; Learning MEL ; feminist values; measure; non-governmental organisation NGO ; Social Sciences;

    Sammanfattning : The need to measure and track both people and processes involved in change is increasing. Non-governmental organisations (NGOs), states, and research need to find tools to ensure that the treaties, programmes, and strategies meant to reduce poverty and increase equality are working. LÄS MER

  2. 17. Arbetsböcker eller skönlitteratur, vad motiverar mest? : En interventionsstudie i engelskundervisning på mellanstadiet

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Lovisa Hansson; Paulina Robles Alcayaga; [2022]
    Nyckelord :: Motivation; fiction; teaching foreign languages; middle school; teaching materials; task-based learning; Motivation; skönlitteratur; undervisning i främmande språk; mellanstadiet; undervisningsmaterial; uppgiftsbaserat lärande;

    Sammanfattning : The overall purpose of this study is to investigate whether the motivation of Swedish pupilsin grades 4-6 to learn can increase when textbooks and workbooks are exchanged for fiction,and more fiction is incorporated in English teaching in Sweden. The study hopes tocontribute to knowledge development that strengthens and develops English teaching inSweden. LÄS MER

  3. 18. Receptive Vocabulary and the Impact of Reading Aloud

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Joshua Payne; Ramize Dushku; [2022]
    Nyckelord :receptive vocabulary; reading aloud; oral reading; storytelling; vocabulary acquisition;

    Sammanfattning : This study investigates the impact that reading aloud has on receptive vocabulary for youngerlearners. It takes the current environment of English language learning within Swedish schoolsinto account and explores several language acquisition theories that are deemed instrumental indeveloping a foundation for receptive vocabulary, as well as contrasting and comparing with howthe method of reading aloud has an impact on language learning. LÄS MER

  4. 19. Flerspråkighet i förskolan : En kvalitativ studie om hur förskollärare arbetar med flerspråkiga barns språkutveckling i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Marie Kouassi; Agusto Elizabeth; [2022]
    Nyckelord :Flerspråkighet; Förskollärare; Språkutveckling;

    Sammanfattning : En utmaning som förskolorna runt om i Sverige möter idag är en ökad andel flerspråkiga barn i barngrupperna. Den flerspråkiga barngruppen ställer krav på både organisationen och den dagliga verksamheten. LÄS MER

  5. 20. Försäkringsutredares lärandevillkor : En kvalitativ studie om försäkringsutredares lärandevillkor i samband med en omorganisation på Försäkringskassan

    Master-uppsats,

    Författare :Samana Safari; [2022]
    Nyckelord :learning conditions; reorganization; government organization; insurance agent;

    Sammanfattning : Organizations are living in a world today where reorganization is a prerequisite for their survival and adaption to the changes demand in the society. During this process, employees’ learning in the workplace is critical for the progress of both employees and organizations, thus organizations are required to create the proper learning opportunities that promote employees’ learning which is not as easy to implement as planning. LÄS MER