Sökning: "digital activism"
Visar resultat 6 - 10 av 89 uppsatser innehållade orden digital activism.
6. Scrolla för hållbarhet : En undersökning om Instagrams roll i klimatfrågan samt hur dess funktioner fungerar i informationsspridning kring klimatkrisen bland generation Z.
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Denna studie undersöker Instagrams roll i klimatfrågan och hur dess funktioner fungerar för att sprida information om klimatkrisen bland generation Z. Studien fokuserar på detta begränsade ämnesområde eftersom det är en av vår tids viktigaste frågor. LÄS MER
7. ”Kvinnokroppen. Så stark och livskraftig, samtidigt så väldigt omdebatterad” En kvalitativ diskursanalys av marknadsföring genom ett postfeministiskt perspektiv
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Syftet med denna kvalitativa diskursanalys är att studera hur feministiska diskurser framträder i porträtteringen av kvinnor i västerländsk reklam. Studien syftar till att bidra med kunskap om hur feministiska diskurser påverkar digital marknadsföring samt att bidra med kunskap till forskningsområdet varufeminism och varumärkesaktivism. LÄS MER
8. Embodying the Alternative : Indigenous Activism Online in Response to Reconciliation with Canada.
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för globala politiska studier (GPS)Sammanfattning : This thesis investigates strategies of digital activism pursued by Indigenous activists in the age of Reconciliation in Canada. The point of departure is the relationship between Indigenous people and the settler establishment, which has been historically informed by several attempts to assimilate the Natives into the white majority. LÄS MER
9. To What Extent did Social Media and Communication Strategies Help Victims of Domestic Violence During the COVID-19 Lockdown in Thailand? : A Case Study of the "Stop Violence Against Women Campaign"
Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : In the midst of the formidable challenges imposed by the COVID-19 lockdown, the "Stop Violence Against Women" campaign emerged as a resilient and proactive response, harnessing the influential capabilities of social media and strategic communication to combat the pervasive issue of gender-based violence in Thailand. This comprehensive study, deeply rooted in the realms of public sphere theory, development theory, and digital activism, explores the multifaceted dimensions of the campaign's profound impact. LÄS MER
10. “Pardon me if I don't weep for your victimhood” : examining the aftermath of deplatformization through influential far-right activists’ framing and alliance-building on Telegram
Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : This thesis examines the social unfolding of the recent deplatformization of the far-right extremes on Telegram. Leaving prior approaches to moderation behind, this study asks questions around how moderation imprints itself on the complex terrain of meaning and practice, interacts with intensified reflexiveness of the social agents, and leaves affected collectivities changed in unanticipated ways. LÄS MER