Sökning: "digital animation"
Visar resultat 1 - 5 av 53 uppsatser innehållade orden digital animation.
1. 3D-folk och 2D-hallucinationer : Hur blandningar av 2D- och 3D-animation kan gestalta karaktärspsykologi
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/BildproduktionSammanfattning : Det finns många olika animatonstekniker och vanligtvis använder filmer och TV-serier bara en, men vissa blandar olika animationstekniker i olika utsträckning. Ett sådant verk är den första säsongen av TV-serien Arcane, som konstant blandar digital 2D- och3D-animation. LÄS MER
2. Användandet av digitala verktyg i gymnasiekemi : Digitala verktygs påverkan på kemiämnet utfrån lärar- och elevperspektiv.
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Kemi anses vara ett svårt ämne eftersom elever kan tycka att det är utmanande att förstå ett makroskopiskt respektive ett mikroskopiskt perspektiv och framförallt förstå molekylmodeller med tredimensionell struktur. Olika studier visar på positiva effekter på elevers inlärning när de får använda digitala verktyg såsom simulering, animering med mera eftersom det kan leda till att elever kan skapa en bättre bild av och en ökad förståelse inom kemiämnet. LÄS MER
3. Bringing Principles to Rigging for Animation : Teaching rigging within game development education
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : The subject of digital animation witnessed the indispensable role of rigging in enabling movement and functionality, particularly within the context of game development. While animation principles (Thomas & Johnston, 1995) form the foundation of this discipline, rigging principles remain somewhat elusive, lacking the same fundamental status even to this day. LÄS MER
4. Static or Dynamic: An experimental study : The Impact of animation principles on user engagement on LinkedIn
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Tekniska HögskolanSammanfattning : Engagement. This has become a key concept in the field of marketing. The concept of "engagement" is utilized to describe the way users instantly engage with brands using clicks, reactions, comments, and sharing. Brands and advertisers utilize media platforms to increase brand awareness and create customer-engaging content. LÄS MER
5. Möjligheterna med användning av motion capture för pedagogik i dans
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The use of motion capture, virtual reality and 3D animation are widely used within the entertainment sector, and simulation for training in a variety of industries. As the knowledge and technology for digital visualizations are continuously improving, the interest and areas of application are growing as well. LÄS MER