Sökning: "digital marknadsföring integritet"
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden digital marknadsföring integritet.
1. EN UNDERFÖRSTÅDD ÖVERENSKOMMELSE - En kvalitativ studie om två generationers attityder till riktad reklam ur ett integritetsperspektiv
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Executive summary A challenge for every digital marketing company is reaching out in the so-called “media noise”. Therefore, targeted advertising can be seen as a natural part of all social media user's everyday life. LÄS MER
2. Adoption of the Digital Product Passport : A qualitative study within SMEs in the Swedish furniture sector
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : In the last decade, the European Union has looked to become more sustainable toreach the global environmental goals. With The European Green deal, a transition towards a circular economy has been set in place. LÄS MER
3. Artificiell Intelligens i Digital Marknadsföring : En kvalitativ studie om konsumentintegritet i samband med nyttjandet av AI
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Digital tools are rapidly evolving (Quach et al. 2022), and this is a contributing factor to the increase in breaches of consumer privacy. This creates a need to understand how consumers relate to marketing using Artificial Intelligence (AI) and personal information to enable personalization (Kumar et al. 2019). LÄS MER
4. Balansen mellan digital integritet och marknadsföring
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : De allra flesta företags marknadsföring har blivit alltmer digitaliserad. Med hjälp av modern digital marknadsföring kan även företag med begränsade resurser effektivt nå ut till sin målgrupp, tack vare lättillgängliga verktyg och plattformar. LÄS MER
5. AI klär dig och integritetsbristen klär av dig
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : The development of marketing has gone from traditional to digital and then AI-powered marketing. The clothing retailer uses AI to reach out to its customers and personalize the shopping experience. LÄS MER