Sökning: "dra på sig"

Visar resultat 1 - 5 av 3457 uppsatser innehållade orden dra på sig.

  1. 1. Prisutveckling vid börsintroduktioner En kvantitativ analys av samband mellan företagsspecifika och externa faktorer i relation till börsnoteringars utfall.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Edvin Angel; Henrik Stenfelt; [2024-03-07]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : En börsnotering, även benämnd som börsintroduktion eller IPO (Initial Public Offering), markerar en avgörande fas i ett företags utveckling. Vid detta tillfälle erbjuds företagets aktier till allmänheten, en process som är både komplex och betydelsefull. LÄS MER

  2. 2. Energikrisens inverkan på lönsamheten och framtida investeringar En empirisk studie av energikrisens inverkan på tillverkande företag

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jesper Jungmark; Alexander Wahlberg; [2024-03-06]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie har undersökt de komplexa sambanden mellan energikrisen och dess konsekvenser för lönsamheten och investeringsstrategierna för tillverkande företag. Genom 6st intervjuer har vi fördjupat oss i hur företag, med avstamp i energikrisen, omvärderat planerade investeringar och omstrukturerat sina verksamheter för att möta de utmaningar de ställts inför. LÄS MER

  3. 3. Digitalisering av ekonomibranschen. Ekonomers attityd till digitalisering inom ekonomibranschen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elsa Hugosson; Cajsa Sveningsson; [2024-02-20]
    Nyckelord :digitalisering; ekonomi; ekonomibranschen; individ; yrkesroll; förändring; attityd;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Digitalisering är något som förändrar yrken och samhället i stort. Ekonomibranschen är i ständig förändring till följd av just digitalisering. Även om det ses som nödvändigt kan attityden till denna förändring variera hos ekonomer. LÄS MER

  4. 4. Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Busara Surapee; William von Sicard; [2024]
    Nyckelord :Ethical scandals; Consumer behavior; Brand image; Purchase intention; Severity of the scandal; Etiska skandaler; Konsumentbeteende; Varumärkesbild; Köpavsikt; Allvarlighetsgrad på skandalen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Busara Surapee och William von Sicard Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 – januari Syfte: Syftet med denna studie är att belysa etiska skandalers påverkan på konsumenternas köpavsikt och varumärkesuppfattningar. LÄS MER

  5. 5. Kom igen nu Britt-Marie, va kreativ för f-n : En studie om hur projektdeltagare motiveras i en kreativ bransch

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Karin Lindh; [2024]
    Nyckelord :project management; motivation; meaningfulness; timeframes; feedback; projektledning; motivation; meningsfullhet; tidsramar; återkoppling;

    Sammanfattning : Den här studien syftade till att utforska hur projektdeltagare som arbetar inom kommunikationsbyråer upplever att de blir motiverade. Genom en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer genomfördes sammanlagt nio intervjuer med projektdeltagare med varierande erfarenheter och ålder från olika och i vissa fall samma kommunikationsbyråer. LÄS MER