Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Diving deep into the “E” of ESG – exploring the financial landscape of container shipping companies.

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Stockholm Resilience Centre

    Författare :Jill Nitin Raval; [2023]
    Nyckelord :Shipping; stewardship; sustainable finance; sustainability-linked loans; ESG; Anthropocene risks; Ocean Economy;

    Sammanfattning : The ocean economy is growing unprecedentedly, and container shipping is one of the key sectors at the heart of this growth. Shipping companies are among the largest ocean-based companies, and while they are committed to reducing their emissions, the sector remains plagued with many sustainability challenges. LÄS MER

  2. 2. Identifiering av tjänstersutvecklingsprocess hos svenska banker : En kvalitativ studie om New Service Development och svenska bankers arbete med tjänsteinnovation.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Maja Johansson; Akash Parmar; [2020]
    Nyckelord :New Service Development; banking industry; development process; service innovation; services; New Service Development; bankväsendet; utvecklingsprocess; tjänsteinnovation; tjänster;

    Sammanfattning : Bakgrund: I linje med att digitaliseringen utvecklas har bankernas struktur påverkats. Tidigare forskning visat att den ekonomiska utvecklingen har drivits av innovation. Den ökande betydelsen av tjänster har medfört ett större fokus på tjänstens utvecklingsarbete. LÄS MER

  3. 3. Förtroende utan fysiska möten : En kvalitativ flerfallstudie om hur förtroende hos kunder påverkas av fenomenet E-banking

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Matilda Hultberg; Sofia Nilsson; [2020]
    Nyckelord :Bank; E-banking; trust; loyalty; customer relationship; customer value; Bank; E-banking; förtroende; lojalitet; kundrelationer; kundvärde;

    Sammanfattning : Bakgrund: Banksektorn agerar inom en föränderlig miljö där digitaliseringen driver utvecklingen framåt. Ökad digitaliseringen resulterar i nya direktiv och därmed en stark utveckling av fintech-lösningar. Utvecklingen av fintech har drivit fenomenet E-banking framåt då fler människor genomför sina bankärenden online. LÄS MER

  4. 4. Organisatoriska lärandeparadoxer : Hur ledare kan hantera organisatoriska lärandeparadoxer samt bidra till organisationens dynamiska förmåga

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Oliver Crawford; Leo Neuman; [2018]
    Nyckelord :Organisatoriska lärandeparadoxer; organisationens dynamiska förmåga; ledarskap; kommunikation; delaktighet;

    Sammanfattning : Title: Paradoxes of Organizational Learning- How managers can maneuver organizational paradoxes of learning and further contribute to the organizations dynamic capability. Level: Final assignment for bachelor’s Degree in business administration Author: Leo Neuman and Oliver Crawford Supervisor: Tomas Källquist Date: 2018 – January Aim: Previous research points out that today's organizations are faced with several paradoxes, i. LÄS MER

  5. 5. Evaluation of Customers Adoption  of Mobile Technologies For Shopping and Factors Motivating Consumers to  Adopt Mobile Shopping.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Muhammad Junaid; muhammad Iqbal Fahim; [2016]
    Nyckelord :Mobile commerce; mobile banking applications; Customers’ satisfaction;

    Sammanfattning : Advancement in information technology has influenced various aspects of human lives. The penetration of information technology is likely to increase in future. Therefore, it is imperative that one should be aware of the factors, which encourage or discourage customers towards use of information technology and related products and services. LÄS MER