Sökning: "eget skapande"

Visar resultat 16 - 20 av 153 uppsatser innehållade orden eget skapande.

  1. 16. "Komponera mera" : En studie om kreativa lärandeprocesser i musikskapande på grundskolan

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Lars Göran Gunnar Nikolausson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den kvalitativa studien behandlar kreativa lärandeprocesser i musikskapande inom ramen för en undervisningspraktik i årskurs 9. Detta sker både utifrån en musiklärares undervisning och elevernas upplevelser av densamma. LÄS MER

  2. 17. Byta befattning! : - Varför byter specialistofficerarna befattningar oftare än Försvarsmakten avsett?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Marcus Alexandersson; Andreas Svensson; [2020]
    Nyckelord :Non-commissioned officer; NCO; Motivation; Personal progress; Participation; Dialog; Self-fulfillment; Specialistofficer; Motivation; Personlig utveckling; Drivkraft; Delaktighet; Dialog; Självförverkligande;

    Sammanfattning : Specialistofficeren skall utgöra ryggraden inom Försvarsmakten avseende kompetens, erfarenhet och djup kunskap. För att kunna bygga denna kompetens och erfarenhet är stabilitet vad gäller tid i befattning viktigt. LÄS MER

  3. 18. Man behöver superkrafter för att kunna skapa : Digitala gåturers åskådliggörande av barns möjligheter till skapande i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Rebecca Fjellvik; Beatrice Hallgren; [2020]
    Nyckelord :Preschool; children s culture; childhood sociology; childhood geography; digital walks; children s perspective; children s places; children s own free creatings; aesthetics; Förskola; barnkultur; barndomssociologi; barndomsgeografi; digitala gåturer; barns perspektiv; barns platser; eget fritt skapande; estetik;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka om barn i enlighet med FN:s konvention om barns rättigheter har möjlighet till att fritt delta i det kulturella och konstnärliga livet i förskolans utbildning samt om de utifrån läroplanen ges tid, rum och ro till eget skapande. Studien syftar till att undersöka hur barn åskådliggör sina möjligheter till eget/fritt skapande, vilket skapande som barnen anser vara viktigt och vad de väljer att framhäva samt i vilken form skapandet tar sig uttryck. LÄS MER

  4. 19. Det centrala innehållet i svenska : En jämförande analys av läromedel för årskurs 2

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Sara Engström; Paulina Passos; [2020]
    Nyckelord :Svenskämnet; centralt innehåll Lgr11; lärobok; läromedelsförlag; årskurs 2;

    Sammanfattning : Syftet med detta självständiga arbete är att undersöka hur det centrala innehållet i svenska för årskurs 1-3 representeras i fem olika läromedelsserier anpassade för årskurs 2. De granskade läromedlen var Vips!, Robin, Prima svenska, Glad svenska och Språkskrinet. LÄS MER

  5. 20. Beströ min slöja med tårar : undersökandet av Lucia di Lammermoors "Vansinnesscen"

    Magister-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Operahögskolan

    Författare :Agnes Wästfelt; [2020]
    Nyckelord :opera; Lucia di Lammermoor; galenskap; undersökande; research; gestaltande; subjekt; rollgestaltning; skapandeprocess;

    Sammanfattning : The research of the operasingers own artistic management in the borderlands of opera and choreografy. The search for the autentic situation of Lucia di Lammermoors madness, beyond the objectifying view from society. In an attemt to find the subjective perspective of Lucia her selv. LÄS MER