Sökning: "embodied methods"
Visar resultat 16 - 20 av 84 uppsatser innehållade orden embodied methods.
16. Studiebesök i religionsundervisningen : En inblick i elevers upplevelser och lärares syn på möjligheter och utmaningar som förekommer före, under och efter ett studiebesök
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The aim of this study is to find out how middle school pupils experience field trips to religious buildings in Religious studies and if it is perceived to occur any similarities or differences between the pupils' experiences in different religious buildings. Furthermore, what opportunities and challenges do teachers encounter to exist before, during, and after a field trip to a religious building in Religious studies. LÄS MER
17. Informal Learning Spaces : Exploring Contextual Social Interactions to Support Second Language Learning Outside of the Classroom
Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Migration has been increasing in the last years in the European Union, something that challenges social integration because of the language barrier. In the case of Sweden, although the government offers newcomers basic education to teach the language, small communities and local associations had been creating spaces to learn Swedish outside of a classroom environment. LÄS MER
18. Farm-based education : can farms and farm animals contribute to learning in accordance with the school curriculum and syllabi?
Master-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : There seems to be something missing in the modern school. An increasing number of students face difficulties in the traditional classroom setting, some cannot attend school at all, and a worrying number of students fail to leave school with approved grades, with potentially detrimental effects on their future lives. LÄS MER
19. Med kroppen som verktyg : en undersökning av människans förståelse av landskapet
Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : I mitt arbete har jag undersökt förkroppsligad kunskap. Jag har utforskat kopplingen mellan kunskap och kropp samt på vilket sätt subjektivt erfarande kan vara värdefullt vid kunskapsinhämtning- och förståelse kring landskapet. LÄS MER
20. ”Sitter det i kroppen, så sitter det i huvudet” : En kvalitativ studie om hur fem lärare beskriver att de arbetar med rörelseintegrerad engelskundervisning i årskurs 4–6.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Skolan ska eftersträva att alla elever erfar daglig fysisk aktivitet under hela skoldagen, vilket ställer krav på samtliga lärare inom skolans verksamhet. Syftet med studien är därför att bidra med kunskap om vilka olika arbetssätt och uppfattningar lärare har om rörelseintegrerad undervisning i engelskämnet, samt vilka resultat de uppfattar sig uppnå med metoden. LÄS MER