Sökning: "emv marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden emv marknadsföring.

  1. 1. EMV - köps för att det är billigt, eller?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Reuterwall; Austeja Jagintaviciute; Klas Ekstrand; [2024]
    Nyckelord :Egna märkesvaror; EMV; attityd; konsumentbeteende; lågkonjunktur; inflation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: EMV - köps för att det är billigt, eller? Datum för seminarium: 2024-01-10 Kurs: FEKH29 Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15HP Författare: Klas Ekstrand, Austeja Jagintaviciute och Ebba Reuterwall Handledare: Sofia Ulver Frågeställning: Hur ser sambandet mellan upplevd försämrad ekonomi och konsumentens förhållande till EMV under en lågkonjunktur i Sverige? Studiens syfte: Studiens syfte är att utreda konsumentattityd och konsumentbeteende i förhållande till EMV-varor på den svenska marknaden under tider av nationell ekonomisk kris med lågkonjunktur och inflation. Teoretiskt ramverk: Studiens teoretiska ramverk tar utgångspunkt i Burton, Liechtenstein, Netemeyer & Garretsons (1998) modell som visar vilka samband det finns mellan EMV-attityd och variablerna Konsument-pris-uppfattning, konsumentbeteenden samt affärsbenägenhet. LÄS MER

  2. 2. I love eco - En studie om hur ICA:s ekologiska egna märkesvaror marknadsförs internt

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Richard Lundin; Erica Uussalu; [2014-02-28]
    Nyckelord :EMV; intern; ekologiskt; ICA; marknadsföring; kommunikation; intervju; avdelningsansvariga;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Producentmärke vs. Egna märkesvaror : En kvalitativ stuie om konkurrensen på den svenska livsmedelsmarknaden 

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Anton Lidefelt; Victoria Petersson; Henrik Svennerstad; [2014]
    Nyckelord :Producentmärken; Egna märkesvaror; EMV; Detaljister; Varumärke; Varumärkesstrategi;

    Sammanfattning : Det har skett en ökning av egna märkesvaror (EMV) på den svenska livsmedelsbraschen och de tar upp allt större plats i butikerna. De marknadsledande detaljisterna, ICA, Coop, Axfood och Bergendahls, har utvecklat och etablerat starka egna varumärken som står i dirket konkurrens till producenternas och det gäller för producentmärken, så som Findus, AXA och Findus att utmärka sig på marknaden. LÄS MER

  4. 4. Hur påverkar en lansering av EMV det ekonomiska resultatet i en kategori -En kvantitativ studie om EMV lanseringar i sällanköpshandeln-

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Daniel Filipson; Tom Kiviharju; [2013]
    Nyckelord :private label; national brands; private label introduction; category management; performance;

    Sammanfattning : Private label introductions have been increasing in recent years. The main reason for this is that private labels increase the retailer's profits in the category. The purpose of this study is to examine how a private label introduction affects the category's performance. LÄS MER

  5. 5. En kvantitativ studie om vad som präglar konsumenter vid köp av kött

    Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Victoria Sundlo; Maria Rödström; [2013]
    Nyckelord :Kött; Livsmedel; Konsumentbeteende; Varumärke; Lojalitet; EMV;

    Sammanfattning : Syfte med uppsatsen är att ur ett konsumentperspektiv: Analysera vilka faktorer som är av betydelse vid köp av kött. Klargöra sambandet mellan köpfrekvens samt kundernas krav på produkten. Tydliggöra varumärkets roll i köpprocessen av kött. LÄS MER