Sökning: "engelsklärare"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet engelsklärare.

  1. 1. Lärares uppfattning om högstadieelevers möte med och användning av engelska utanför klassrumsundervisningen

    M1-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Yamini Someshwar; [2022]
    Nyckelord :engelska; högstadiet; språkinlärning; engelska i samhället; påverkan av engelska;

    Sammanfattning : Följande studie presenterar en kvalitativ analys som genomförts som en del av lärarprogrammet VAL vid Linköpings universitet. Studien bidrar till ökad kunskap om lärarens uppfattningar av hur elever möter engelska utanför klassrumsundervisningen. LÄS MER

  2. 2. The different possibilities and obstacles regarding feedback : A qualitative study on how upper secondary school teachers of English choose to work with feedback on students' written production

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Matilda Kronstrand; [2021]
    Nyckelord :feedback; digital tools; student-teacher relationship; time; återkoppling; digitala verktyg; elev- och lärarrelation; tid;

    Sammanfattning : In Swedish schools, teachers are expected to aid their students through feedback to help them develop their different abilities. The feedback itself can be provided differently depending on several different factors in and out of teachers’ control. Most commonly, teachers provide input either through written or oral feedback. LÄS MER

  3. 3. "Det viktigaste är inte att det är perfekt, utan det är att man pratar" : En intervjustudie om lärares syn på muntlig engelskundervisning på mellanstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Anna Wibring; Anders Sagström; [2019]
    Nyckelord :engelska; grundskola; muntlig kommunikation;

    Sammanfattning : Ett av huvudsyftena med engelskundervisningen är att elever ska utveckla en tilltro till sin egen kommunikativa förmåga. Många elever upplever dock en osäkerhet och otrygghet inför att prata på ett främmande språk, vilket försvårar utvecklingen av den muntliga förmågan i det nya språket. LÄS MER

  4. 4. ICT in the EFL classroom: cherished challenges : A qualitative interview study with six Junior High School English teachers in Sweden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Sven Nilsson; [2018]
    Nyckelord :ICT; English; Sweden; School; Upper School; Junior High School; English as a Foreign Language; EFL; Language Learning; Language Teaching; Qualitative interviews; IKT; engelska; Sverige; skola; grundskola; högstadieskola; engelska som främmande språk; EFL; språkinlärning; språkdidaktik; kvalitativa intervjuer;

    Sammanfattning : ICT (Information and communication technology) is a fundamental part of modern society and has been part of the educational systems across the world for a few decades. This essay focuses specifically on the relationship between ICT and the teaching and learning of English as a foreign language. LÄS MER

  5. 5. Fyra år senare... vad är formativ bedömning egentligen? : Engelsklärares perspektiv på förändringen av deras arbetssätt i samband med infö̈randet av Gy11

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Anna Vidlund; [2015]
    Nyckelord :Feedback; Formativ bedömning; Gy11; Kommunikation; Kunskapsutveckling; Lpf94; Lärare-elev-relation; Sociokulturellt perspektiv; Summativ bedömning;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar Gy11:s påverkan på engelsklärares formativa arbete med kommunikation och feedback. Undersökningen har utrett om lärare anser att reformen påverkat deras arbetssätt gällande undervisning, bedömning och betygssättning. LÄS MER