Sökning: "enkät kundlojalitet"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden enkät kundlojalitet.

  1. 1. Konsumenters inställning till personlig marknadsföring : En kvantitativ studie av konsumenters syn på personlig marknadsföring och dess konsekvenser för kundlojalitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Maja Palmqvist; Axel Vallenor; [2024]
    Nyckelord :Personalized marketing; offers; strategy; attitude; privacy; integrity; Word of Mouth; loyalty;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka konsumenters inställning till personlig marknadsföring med utgångspunkt i personlig integritet. Vidare är studiens syfte att undersöka om personlig marknadsföring kan leda till kundlojalitet med hjälp av Word of Mouth som proxy. LÄS MER

  2. 2. Penningtvätt : Hur påverkas kundförtroendet?

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Fanny Vestman; [2020]
    Nyckelord :Penningtvätt; kundförtroende; bankers agerande; kunders attityd; kunders medvetenhet; kunders agerande; kundlojalitet;

    Sammanfattning : År 2017 rapporterar medier om misstänkt penningtvätt i Danske Bank och året därpå fastslås att banken gjort sig skyldig till allvarliga brott. Tiotusentals kunder lämnar banken och bankens aktiekurs rasar till följd av risk för dyra böter. Det talas om att händelsen kan utgöra den största penningtvättskandalen i modern historia. LÄS MER

  3. 3. Kundnöjdhet och inlåsning – Hur påverkas lojalitet till en produktutvecklare? : En kvantitativ studie om Google och Apple

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elias Moberg; Armin Zakeri; [2019]
    Nyckelord :CRM; Eftermarknad; Kundnöjdhet; Kundlojalitet;

    Sammanfattning : Alla företag vill ha långvariga och trogna kunder. En kund som går över till en konkurrent innebär för företaget en förlorad framtida inkomst, varför detta är något som bör förhindras. En vanlig tes inom det företagsekonomiska fältet är att nöjda kunder är lojala kunder. LÄS MER

  4. 4. Multikanalförsäljning: fysisk försäljningskanal och e-handelskanal : En fröjd eller totalt missnöjd?

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Amanda Lekeborn; Måns Lindqvist; [2018]
    Nyckelord :Multichannel customer management MCM ; Multichannel retailing; Customer satisfaction; Customer loyalty; Generation Y; Apparel industry; Multichannel customer management MCM ; Multikanalförsäljning; Kundnöjdhet; Kundlojalitet; Generation Y; Klädbransch;

    Sammanfattning : Bakgrund I takt med en ökad digitalisering sker handel idag inte endast i fysiska butiker. Fler och fler klädföretag använder idag e-handel som försäljningskanal för att sälja sina produkter, samtidigt som efterfrågan från konsumenter är i ständig förändring. LÄS MER

  5. 5. E-handel och upprepade köp : En studie om kundlojalitet inom detaljhandeln

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Admir Trhanaj; Alexander To; [2018]
    Nyckelord :Informationslogistik; E-handel; Kundlojalitet; Kundnöjdhet;

    Sammanfattning : Idag kan konsumenter vara tid och platsoberoende när de ska genomföra ett köp online. Återförsäljarna måste ständigt jobba med utveckla verksamheten för att kunna ge konsumenterna bästa möjliga köpupplevelse. LÄS MER