Sökning: "enkätfrågor kompetens"

Visar resultat 1 - 5 av 22 uppsatser innehållade orden enkätfrågor kompetens.

  1. 1. UNGA VUXNA PÅ ARBETSMARKNADEN - En kvantitativ studie om vad som motiverar unga vuxna till arbete

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Alicia Helgesson; Susanne Jakobsson; [2023-09-07]
    Nyckelord :Arbetsmarknad; motivation; unga vuxna;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att ta reda på vad unga vuxna mellan 20-26 år motiveras av på arbetsmarknaden idag. Arbetsmarknaden är i ständig utveckling och för att lyckas attrahera rätt medarbetare samt fortsätta vara konkurrenskraftiga är det nödvändigt att vara medveten om vad tilltänkta medarbetare efterfrågar. LÄS MER

  2. 2. Samsyn och samstämmighet ibedömningsprocessen av läsförståelse

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Jacob Thuvesson; My Borglin; [2021]
    Nyckelord :Bedömningsprocess; Formativ återkoppling; Samstämmighet; Samsyn; Tolkning av styrdokument;

    Sammanfattning : Studien syftar till att se till relationen mellan samsyn och samstämmighet i lärares bedömningar av läsförståelse. Detta görs genom att se till lärares summativa utlåtande, återkoppling till elever samt lärares attityder mot kollegialt samarbete vid bedömning. Sex lärare har gjort individuella bedömningar av tre elevsvar. LÄS MER

  3. 3. Språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt : En studie om vilka förutsättningar pedagoger och specialpedagoger har att implementera ett språk - och kunskapsutvecklande arbetssätt i förskola och skola  

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Charlotta Oxnard; Camilla Hallner; [2021]
    Nyckelord :Flerspråkighet; implementering; kollegialt lärande; kompetensutveckling; likvärdig utbildning; specialpedagogens roll; språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt.;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka vilka ramfaktorer som påverkat pedagoger och specialpedagoger i implementeringen av ett språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt. Metoden för studien var en kvalitativ metod med öppna enkätfrågor. Respondenterna i studien var åtta pedagoger och tre specialpedagoger. LÄS MER

  4. 4. Covid-19 och dess påverkan på den svenska skolan : En studie om hur distansundervisning påverkar lärare i idrott och hälsa

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Benny Assmar; Martin Lindau; [2021]
    Nyckelord :Digitalization; digital competence; distance education; physical education distanslearning; corona; Covid 19; Digitala verktyg i skolan; digitalisering i skolan; distansundervisning idrott och hälsa; digitala verktyg till idrott och hälsa; distansundervisning idrottslärare; digitalisering; digital kompetens; pedagogiskkunskap i distans. Läroplansteori; ramfaktorteori; Covid-19; Corona;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar  Det övergripande syftet är att ta reda på hur distansundervisningen har påverkat lärare i ämnet idrott och hälsa under rådande pandemin (Covid-19) på grundskolan (årskurs 4–9) och gymnasiet.    Hur upplever lärare i ämnet idrott och hälsa att de påverkas av distansundervisning? Vilka för och nackdelar finns det med distansundervisning, enligt lärare i idrott och hälsa?  Metod  Studien är en kvantitativ undersökning som genomfördes på lärare i ämnet idrott och hälsa på gymnasiet, högstadiet och mellanstadiet. LÄS MER

  5. 5. Utmaningen med skilda byggprinciper : En jämförelsestudie av byggregler och standarder i Sverige, Norge och Finland

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Elias Fjellström Sandberg; Kim Kohlström; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Construction in the world looks different due to countries differences in the rules how a building should be constructed which affects the design of the construction. It is no wonder that the countries have different building rules when each country is characterized by different climates, traditions and cultures that in turn shape the country's laws and requirements. LÄS MER