Sökning: "enkätundersökning kvantitativ"
Visar resultat 16 - 20 av 2339 uppsatser innehållade orden enkätundersökning kvantitativ.
16. Obligatoriskt betygsunderlag eller kreativt redskap? : Lärares och elevers erfarenheter av och syn påarbetsprocessdokumentation i bild och form i gymnasieskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningenSammanfattning : Syftet med examensarbetet är att få en djupare förståelse för lärares och elevers erfarenheter av, och syn på, elevens egen arbetsprocessdokumentation (portfoliometodik) igymnasieskolans bild- och formkurser. Semistrukturerade kvalitativa intervjuer genomfördes med sex bildlärare på fem gymnasieskolor, och en kvantitativ enkätundersökning i tre klasserpå tre gymnasieskolor som besvarades av sammanlagt 50 elever. LÄS MER
17. Mikroinfluencers och produktengagemang- En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Mikroinfluencers och produktengagemang: En kvantitativ undersökning av trovärdighetens påverkan på köpprocessen Seminariedatum: 2024-01-10 Ämne/Kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ruth Landström, Oscar Syrén, Olle Wallinder Handledare: Veronika Tarnovskaya Nyckelord: Influencer marketing, mikroinfluencers, engagemangsnivå, trovärdighet Syfte: Syftet med denna studie är att, genom kvantitativ forskningsmetod, öka förståelsen för vikten av en influencers uppfattade trovärdighet beroende på influencerns storlek och den kommunicerade produktens karaktär. Frågeställning: Är den trovärdighet som mikroinfluencers besitter viktigare för hög- än lågengagemangsprodukter i samtliga steg av köpprocessen? Teoretiskt ramverk: Det teoretiska ramverket är utformat för att analysera och diskutera, men även acceptera eller förkasta de fem hypoteserna. LÄS MER
18. Influencer marketing inom hudvårdsbranschen : En kvantitativ studie om konsumenters attityd och köpintention
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Datum: 2024-01-04 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Akademi: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Danayit Yibrah & Mikaela Isacson (00/12/10) (99/02/26) Titel: Influencer marketing inom hudvårdsbranschen Handledare: Pejvak Oghazi Nyckelord: Sociala medier, Influencer marketing, Attityd, Köpintention, Interaktion, Förtroende. LÄS MER
19. Lärares utsatthet i fritidshemmet.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : I en kvantitativ enkätundersökning med kvalitativa inslag, undersöks fritidspersonalens utsatthet för hot och våld av elever. Detta efter att det har förekommit mycket medierapportering om elever som har utsatt sina lärare för olika typer av våld. Enligt tidigare forskning är lärares utsatthet ett problem internationellt och nationellt. LÄS MER
20. Hej, tja, salam: En sociolingvistisk studie om kunskaper och attityder gentemot det arabiska språket hos icke-arabiskatalande ungdomar i Göteborg
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturerSammanfattning : Jag undersöker i vilken utsträckning som Sveriges näst största språk sett till antalet förstaspråkstalare tagit plats bland ungdomar i mitt lokalsamhälle. Till hjälp har jag utformat två frågeställningar som rör språkkunskaper och attityder till arabiskan. LÄS MER