Sökning: "essentiellt perspektiv"
Visar resultat 16 - 20 av 51 uppsatser innehållade orden essentiellt perspektiv.
16. Barn på sjukhus – föräldrars upplevelse av omvårdnad. : En litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/OmvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Under 2018 vårdades över 80 000 barn på svenska sjukhus. Föräldrars upplevelse av omvårdnad vid deras barns sjukhusvistelse påverkar i hög grad barnets upplevelse av vården. Vårdsituationen är skrämmande och okänd; trygga föräldrar ger trygga barn. LÄS MER
17. Barns deltagande i skapandet av lekmiljöer : en studie av två kommunala projekt och deras respektive tillvägagångssätt
Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Barns rätt till deltagande är, i och med att barnkonventionen sedan början av 2020 är svensk lag, ett högst relevant ämne. I dag ses barn generellt som subjekt med unik kompetens om den egna verkligheten men trots detta involveras de alltför sällan i frågor som påverkar dem. LÄS MER
18. In Harmony : Virtual Power Plants: Predicting, Optimising and Leveraging Residential Electrical Flexibility for Local and Global Benefit
Master-uppsats, KTH/EnergiteknikSammanfattning : Electrical demand flexibility is a key component to enabling a low cost, low carbon grid. In this study, residential electricity demand and flexibility is explored from the lens of a virtual power plant operator. Individual and aggregate asset consumption is analysed using a pool of >10,000 household assets over 6 years. LÄS MER
19. E-lärandet på arbetsplatsen : En kvalitativ fallstudie om e-lärandets effekter på verksamheten
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Problem: Today's knowledge society needs companies, personnel and employees to constantly work with both competence and knowledge development. E-learning is a learning method that can be used in businesses in order to develop and change the work process. LÄS MER
20. Geografi i elevernas värld : En kvalitativ studie om högstadieelevers uppfattning om geografiämnet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : En förståelse för elevernas uppfattning av ett innehåll är essentiellt i en didaktisk kontext. Denna studie undersöker relationen mellan elev och innehåll i den didaktiska triangeln, med utgångspunkten hur högstadieelever uppfattar och förhåller sig till geografiämnet. LÄS MER