Sökning: "examensarbete praktiskt med teoretiskt"

Visar resultat 21 - 25 av 45 uppsatser innehållade orden examensarbete praktiskt med teoretiskt.

  1. 21. Klicka med konsumenten : En kvantitativ studie om hur annonsinnehåll och förtroende till annonsören påverkar svenska konsumenters attityder till företags annonser på social medier

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Bengtsson Joakim; Kristiansson Linus; [2016]
    Nyckelord :svenska konsumenter; attityder; sociala medier; annonser; annonsinnehåll; förtroende till annonsören;

    Sammanfattning : Författare: Joakim Bengtsson och Linus Kristiansson Handledare: Joachim Timlon Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete i marknadsföring för Civilekonomprogrammet, 30 högskolepoäng, Företagsekonomi, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet Kalmar, 4FE63E, Vårtermin 2016. Rapportens titel: Klicka med konsumenten - En kvantitativ studie om hur annonsinnehåll och förtroende till annonsören påverkar svenska konsumenters attityder till företags annonser på social medier Frågeställning: Hur påverkar annonsinnehåll och förtroende till annonsören svenska konsumenters attityder till företags annonser på sociala medier? Syfte: Huvudsyftet med detta examensarbete är att förklara och analysera hur annonsinnehåll och förtroendet till annonsören påverkar svenska konsumenters attityder till företags annonser på sociala medier. LÄS MER

  2. 22. Vad får dig att stanna? : En studie om varumärkeslojalitet hos konsumenter av livsmedelsprodukter i dagligvaruhandeln

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emilia Denckert; Linnéa Pankko; [2016]
    Nyckelord :Brand loyalty; brand; loyalty; attribute; consumers; grocery store; food industry; Varumärkeslojalitet; varumärke; lojalitet; attribut; konsumenter; dagligvaruhandeln; livsmedelsbranschen;

    Sammanfattning : Författare: Emilia Denckert och Linnéa Pankko Handledare: Universitetsadjunkt Åsa Lindström Examinator: Professor Bertil Hultén Fakultet: Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet Program: Civilekonomprogrammet med inriktning marknadsföring Kurs: Examensarbete i marknadsföring för Civilekonomprogrammet 30 hp Examensarbetets titel: Vad får dig att stanna? Forskningsfråga: Vilka attribut ligger till grund för en varumärkeslojalitet hos konsumenter av livsmedelsprodukter i dagligvaruhandeln? Syfte: Syftet med detta examensarbete är att analysera och fastställa vilka attribut hos en produkt och ett varumärke som bidrar till att konsumenter bygger upp en lojalitet gentemot varumärket ifråga. Studien kommer att förklara vardera attribut, samt kombinationer av dessa, och klargöra huruvida de ligger till grund för konsumenters lojalitet till varumärken på livsmedelsprodukter som säljs i dagligvaruhandeln. LÄS MER

  3. 23. Prognostisera i en hållbar era : Utvecklandet av en prognosmetod som värderar hållbara evenemang

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emil Dolk; Mikael Eriksson; [2016]
    Nyckelord :Hållbarhet; evenemang; prognosvärdering; destinationsutveckling; ekonomi; sociokulturella faktorer; miljö;

    Sammanfattning : Författare: Emil Dolk & Mikael Eriksson Handledare: Anders Hytter Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2016, 4FE63E Rapportens namn: Prognostisera i en hållbar era. Frågeställning: Hur skulle en metod som prognostiserar hållbara evenemang kunna vara utformad? Syfte: Huvudsyftet med denna studie är att utveckla en metod som prognostiserar huruvida evenemang är lönsamma eller ej för en destination utifrån ett ekonomiskt, sociokulturellt och miljömässigt perspektiv. LÄS MER

  4. 24. Utveckling av substratmixen vid Mosseruds biogasanläggning : Substratkartläggning och rötningsförsök i laboratorieskala

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för energi-, miljö- och byggteknik

    Författare :Magnus Neldorin; [2015]
    Nyckelord :Biogas; samrötning; substratkartläggning; Mosserud; utvecklingspotential;

    Sammanfattning : The world’s growing need for energy together with a desire to ward off the worst consequences of global climate change has resulted in a never seen desire to invest resources in renewable energy sources. Biogas production through anaerobic digestion is one of those growing energy sources. LÄS MER

  5. 25. Kung i livsmedelshyllan : En matnyttig rapport om imagebyggande faktorers påverkan på varumärkeskapitalet för premiumvarumärken inom livsmedelsindustrin

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Carolina Eldforsen Nilsson; Emma Jakobsson; [2015]
    Nyckelord :Premiumvarumärken; varumärkeskapital; livsmedelsindustrin; varumärkesimage; price premium; varumärkesupplevelsen;

    Sammanfattning : Författare: Carolina Eldforsen Nilsson och Emma Jakobsson Handledare: Åsa Lindström Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2015, 4FE62E. Rapportens namn: Kung i livsmedelshyllan - En matnyttig studie om imagebyggande faktorers påverkan på varumärkeskapitalet för premiumvarumärken inom livsmedelsindustrin. LÄS MER