Sökning: "företag om kunderna"

Visar resultat 1 - 5 av 716 uppsatser innehållade orden företag om kunderna.

  1. 1. Hantering av elkrisen. En kvalitativ studie om ledningens krishantering och kriskommunikationen under den rådande elkrisen i svenska elföretag.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gustav Ahlm; Pavel Dan; [2023-02-16]
    Nyckelord :kris; krishantering; kristeam; risk; kriskommunikation; extern kommunikation; intern kommunikation;

    Sammanfattning : Företag och organisationer har genom alla tider behövt utstå, hantera och överleva diverse olika kriser. Den senaste tiden har världen återigen befunnit sig i en tid av ovisshet i och med den rådande elkrisen som brutit ut i Europa vilket har fått stora konsekvenser för den svenska elmarknaden. LÄS MER

  2. 2. Automatisering av en process för att öka effektiviteten och nyttan för företag och deras kunder. : En utvärdering av hur automatiseringen av processen att tillhandahålla information till kunder om det aktuella tillståndet för mobilnätet kan generera en ökad effektivitet och nytta för både företag och deras kunder.

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Anabel Grau Rodriguez; [2023]
    Nyckelord :Automation; efficiency; customer; cost; process; message; mobile network; benefit; incident.; Automatisering; effektivitet; kund; kostnad; process; meddelande; mobilnät; nyttan; ärende.;

    Sammanfattning : Nätövervakningscentralen (NOC) hos Transtema Network Service övervakar och filtrerar inkommande larm från olika typer av nätverk. När en störning uppstår i ettnät är bland de åtgärder som vidtas att informera kunden om det. LÄS MER

  3. 3. Evaluating sensor accuracy and repeatability in gasketed plate heat exchangers

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Biomedicinsk teknik

    Författare :Nils Engman; [2023]
    Nyckelord :Sensors; IoT; Heat Exchangers; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Alfa Laval has connected sensors to their gasketed plate heat exchangers (gphe) to extend their customer service offering. To develop this service further the flow through the GPHE is needed. In this thesis, the objective was to evaluate an inexpensive flow switch and two sensor kits that measure pressure and temperature. LÄS MER

  4. 4. Samskapande för värdegenerering : En kvalitativ studie om kundinvolvering vid digitala transformationer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Isa Rajaniemi; Pauline Vikberg; [2023]
    Nyckelord :Samskapande; digital transformation; värdegenerering;

    Sammanfattning : Den digitala utvecklingens accelererande hastighet i samhället har förändrat hur människor lever sina liv. Kunders krav och förväntningar har förnyats vilket har förändrat tjänsters natur och hur organisationer och kunder interagerar med varandra. LÄS MER

  5. 5. Upplevelseekvationen - när AI-teknik möter konsumenters värdeskapande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Morris Holm; Emmelie Johansson; [2023]
    Nyckelord :Service logic; Resource interaction; the process of Value creation; Value in use; Outside-in perspective; Artificial Intelligence; Business and Economics;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to increase knowledge about how AI in physical Retail has consequences for consumers' value creation. The importance of competence and knowledge in combination with technology is emphasized to enable improved customer experiences in physical retail. LÄS MER