Sökning: "företagskommunikation"

Visar resultat 16 - 20 av 29 uppsatser innehållade ordet företagskommunikation.

  1. 16. Förändring är det enda tecknet på att man lever : Hur företag lyckas med en omprofilering

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sofia Lidgren; Karin Norberg; [2016]
    Nyckelord :Rebranding; Internal marketing; Internal communication; Image; Identity; Corporate communication; Omprofilering; Intern marknadsföring; intern kommunikation; image; identitet; företagskommunikation;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to identify internal marketing strategies that are contributing to an externally success of a rebranding process. The study hopes to answer what strategies are important during this process and give companies, trying to rebrand, tools to work with. LÄS MER

  2. 17. Att kombinera det bästa från email och sociala nätverkssidor : Ett designförslag för att förenkla och stödja kommunikationen inom team och projekt

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Frida Jonsson; [2015]
    Nyckelord :Intern företagskommunikation; sociala medier; email;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att integrera lämpliga funktioner och koncept typiska för sociala nätverkssidor i ett kommunikationsverktyg med avsikt att förenkla och stödja kommunikation mellan kollegor i team och projekt.  Designprocessen bestod av tre faser. LÄS MER

  3. 18. Välgörenhet är kryddan av rikedom : filantropi inom svenska företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Magnus Andersson; Jakob Sällström; [2015]
    Nyckelord :Philanthropy; Charity; CSR; Swedish corporations; Branding; Corporate communication; Employer branding; Filantropi; Välgörenhet; CSR; Svenska företag; Varumärkesbyggande; Företagskommunikation; Employer branding;

    Sammanfattning : Filantropi inom företag har sedan länge varit ett fenomen utanför Sverige. Dock har filantropin brett ut sig inom Sverige de senaste åren och blir allt populärare av olika anledningar. Till exempel säger vissa företag att de känner en skyldighet att hjälpa de som har det sämre och de inom sin omgivning. LÄS MER

  4. 19. Livet efter en going-concern varning : En studie om företagskommunikation efter en GCV.

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Emma Bengtsson; Rebecka Carnander; [2014]
    Nyckelord :Business communication; crisis; crisis response strategies; going-concern warning; stakeholders; Företagskommunikation; kris; kriskommunikationsstrategier; going-concern varning; intressenter;

    Sammanfattning : Bakgrund: Bland det värsta som kan hända företag är att få en going-concern varning eftersom det är en signal till intressenter om att företag inte tros överleva under en längre tidsperiod. Tidigare studier har studerat effekterna av en going-concern varning för företags intressenter och på kortsikt vad som händer med företag. LÄS MER

  5. 20. Drivna män, dynamiska kvinnor? : Kontaktstrategier och könsassociationer i Nordnets platsannonser

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Malin Strandvall; [2013]
    Nyckelord :job postings; interactional metadicourse; gendered wording; language and gender; language attitudes; sociolinguistics; Nordnet; finance; corporate communication; platsannonser; interaktionell metadiskurs; könsbundna ord; språk kön; språkattityder; enkätundersökning; sociolingvistik; Nordnet; 2013; finans; företagskommunikation;

    Sammanfattning : Studiens primära syfte är att undersöka hur målgruppen potentiellt framtida kvinnliga arbetssökande upplever det språkliga tilltalet i nätbanken Nordnets platsannonser. Hypotesen att det språkliga tilltalet i Nordnets platsannonser bär spår av manliga drag och attraherar män i högre utsträckning än kvinnor är en central utgångspunkt för undersökningen som görs. LÄS MER