Sökning: "företagskommunikation"
Visar resultat 11 - 15 av 29 uppsatser innehållade ordet företagskommunikation.
11. Gilla, dela och kommentera: : En undersökning i hur riktlinjer kan utformas för att vägleda och ge stöd till anställda med olika erfarenheter inom kommunikation på sociala medier.
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Det här är ett examensarbete i informationsdesign, med inriktning textdesign. Syftet med arbetet är att undersöka hur riktlinjer kan skapas som kan användas av anställda på en arbetsplats med olika erfarenheter av sociala medier. LÄS MER
12. Företagskommunikation med mobila intranät
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Människor är ständigt i rörelse och behöver tillgång till information som behövs för ett väl utfört arbete. Internkommunikation med mobila intranät undersöker hur användandet av det mobila intranät, ett medie som genom åren blir en del av organisationers val av kommunikat-ion mellan de anställda. LÄS MER
13. Företagskommunikation vid skandaler : Strategier och taktiker vid eftersträvande av legitimitet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Företagsskandaler tenderar att få stor uppmärksamhet i massmedia. Denna negativa publicitet är skadlig för företagens legitimitet och i förlängningen företagets överlevnad. För att säkra denna resurs behöver företagets handlingar stämma överens med samhällets förväntningar på verksamheten. LÄS MER
14. “Man ska inte behöva skämmas när någon frågar var man jobbar” : En kvalitativ analys av populära IT-företagskommunikation på sociala medier
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : AbstractAuthors: Johan Byström and Jonathan Ekstrand. Advisor: Jesper Enbom. Examinator: Eric Carlsson. LÄS MER
15. Företag på Facebook : En studie om företagskommunikation på Facebook
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : This paper present a study where the case of the study is to examine how a selection of Swedish companies with a similar number of followers on Facebook can achieve an effective communication through a two-way communication with there followers. A survey to see which technical solutions Swedish companies need to achieve an effective communication. LÄS MER