Sökning: "förpackningsattribut"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet förpackningsattribut.
1. Budgetprodukter är inte alltid så enkelt
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur konsumenter identifierar budgetprodukter och hur detta uttrycks genom förpackningens design. Genom att studera vilka attribut som påverkar konsumentens uppfattning och inställning till budgetprodukter kan vi få en större förståelse för hur en förpackningsdesign kan ge ökad konkurrenskraft. LÄS MER
2. Kusin Vitamin : En studie om vitaminförpackningars olika attribut
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka vilka förpackningsrelaterade attribut som utgör en tilltalande vitaminförpackning. Metod: Studien lutar sig på en kvalitativ metod och för att få fram material som svarar på syftet har intervjuer med åtta stycken respondenter genomförts. LÄS MER
3. En conjoint analys av förpackningsattribut.
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Abstract Title: A conjoint analysis of packaging attributes. How can the attributes of a product’s packaging best look like to attract the consumer? Authors: Linda Granberg & Helena Niklasson Supervisor: Jan Svanberg Department: School of Management, Blekinge Institute of Technology Course: Bachelor’s thesis in Business Administration, 15 credits Purpose: The purpose is to find out how visual and technical attributes on product packaging affects the consumers tendency to want to buy the product. LÄS MER
4. Manliga skönhetsprodukter - En studie i förpackningsdesignens betydelse vid mäns val av produkter i en kvinnligt laddad produktkategori
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vårt syfte med denna uppsats är att undersöka vilken betydelse förpackningen har vid mäns val av skönhetsprodukter. Vi vill samtidigt ta reda på om den feminina laddning som skönhetsprodukter har gör att utformningen av förpackningen blir extra viktig. LÄS MER
5. Packaging - det femte P:et? En studie om livsmedelsförpackningens betydelse i marknadskommunikationen
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Problem: Förpackningen har föreslagits som det femte P:et (packaging) i marknadsmixen (Kotler (1999). Det anses att en i något avseende unik förpackning kan vara av stor betydelse för att skapa en framgångsrik märkesprodukt. LÄS MER