Sökning: "förpackningsattribut"

Hittade 5 uppsatser innehållade ordet förpackningsattribut.

  1. 1. Budgetprodukter är inte alltid så enkelt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Fanny Holgersson; Isak Hellemarck; [2023]
    Nyckelord :Marknadsföring; Budget; Budgetprodukter; Köpvilja; Förpackningsdesign; Designattribut; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur konsumenter identifierar budgetprodukter och hur detta uttrycks genom förpackningens design. Genom att studera vilka attribut som påverkar konsumentens uppfattning och inställning till budgetprodukter kan vi få en större förståelse för hur en förpackningsdesign kan ge ökad konkurrenskraft. LÄS MER

  2. 2. Kusin Vitamin : En studie om vitaminförpackningars olika attribut

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Anna Kim Hansson; Johanna Barth; [2015]
    Nyckelord :Packaging; vitamins; packaging attributes; homogeneous products; differentiation; marketing; Förpackning; vitaminer; förpackningsattribut; homogena produkter; differentiering; marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka vilka förpackningsrelaterade attribut som utgör en tilltalande vitaminförpackning. Metod: Studien lutar sig på en kvalitativ metod och för att få fram material som svarar på syftet har intervjuer med åtta stycken respondenter genomförts. LÄS MER

  3. 3. En conjoint analys av förpackningsattribut.

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Linda Granberg; Helena Niklasson; [2014]
    Nyckelord :Conjoint analys Föpackningsdesign Livsmedelsförpackningar; Fristående kurs;

    Sammanfattning : Abstract Title: A conjoint analysis of packaging attributes. How can the attributes of a product’s packaging best look like to attract the consumer? Authors: Linda Granberg & Helena Niklasson Supervisor: Jan Svanberg Department: School of Management, Blekinge Institute of Technology Course: Bachelor’s thesis in Business Administration, 15 credits Purpose: The purpose is to find out how visual and technical attributes on product packaging affects the consumers tendency to want to buy the product. LÄS MER

  4. 4. Manliga skönhetsprodukter - En studie i förpackningsdesignens betydelse vid mäns val av produkter i en kvinnligt laddad produktkategori

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Gudmundsson; Charlotta Göransson; Emma Hall; Betty Mickos; [2004]
    Nyckelord :Manliga skönhetsprodukter; förpackning; varumärke; symbolisk konsumtion; skönhetsindustrin; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt syfte med denna uppsats är att undersöka vilken betydelse förpackningen har vid mäns val av skönhetsprodukter. Vi vill samtidigt ta reda på om den feminina laddning som skönhetsprodukter har gör att utformningen av förpackningen blir extra viktig. LÄS MER

  5. 5. Packaging - det femte P:et? En studie om livsmedelsförpackningens betydelse i marknadskommunikationen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Charlotta Axelsson; Pernilla Gerdrup; Sanna Kilpelä; [2002]
    Nyckelord :De 4 P:na; förpackning; livsmedel; marknadsmix; packaging; varumärke; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem: Förpackningen har föreslagits som det femte P:et (packaging) i marknadsmixen (Kotler (1999). Det anses att en i något avseende unik förpackning kan vara av stor betydelse för att skapa en framgångsrik märkesprodukt. LÄS MER