Sökning: "facebook kommunikation"
Visar resultat 1 - 5 av 678 uppsatser innehållade orden facebook kommunikation.
1. Svensk Satir i Flux: En Tidsresa från Papper till Pixel. En semiotisk analys om hur satiren i Sverige har ändrats över tid
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : The purpose of this bachelor thesis is to examine the satire climate in Sweden. In the 1970’s, satire art was frequently published in Swedish newspapers in contrast to today where satire art is barely existent in newspapers. LÄS MER
2. Soft Hooligans : den nya mjuka supporten och motståndet mot hegemonisk maskulinitet på läktarna
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier; Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : This study examines the case of Soft Hooligans and their significance in the supporter culture. The study aims to highlight the patriarchal structures exemplified by football stands and how Soft Hooligans dismantle these structures. LÄS MER
3. Facebook som bostadsplattform : studenters strategiska användning av Facebooks affordances
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : This thesis examines how students at Lund university use Facebook as a platform for housing contracts. It explores how the affordances of Facebook facilitate or hinder the process for both students and landlords, and how they use these affordances to select accommodations and tenants. LÄS MER
4. Yrkesidentitet och lärare i fritidshem.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka vad som skrivs i yrkesrelaterade Facebookgrupper av och om lärare i fritidshem. Vi vill undersöka hur yrket framställs i Facebookgrupper för lärare i fritidshem och på så sätt försöka skapa en bild av hur lärarna själva ser på sitt yrke och sin yrkesidentitet. LÄS MER
5. How to communicate efficiently on social media : A case study about emotional communication strategies by the climate activist group Rebellmammorna
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This case study aims to explore how emotional communication on social media can influence the target group by examining the communicative strategies, including visuals and narratives, used by the climate activist group Rebellmammorna. Eight semi-structured interviews were conducted with members of Rebellmammorna to investigate how they describe their communicative strategies, how they use emotional communication to establish a relationship with their target group, and how users experience the communication on their social media platforms (Facebook, Instagram, and their webpage). LÄS MER