Sökning: "fallstudie mode kläder"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden fallstudie mode kläder.
1. Ett intressentperspektiv på slow fashion-affärsmodellen : En multipel fallstudie om långsam konsumtion i modebranschen
Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomiSammanfattning : Som en reaktion mot fast fashion-rörelsen och de oansvariga konsumtionsmönster som den medför har slow fashion uppstått som ett mer hållbart alternativ i modebranschen. Slow fashion beskrivs ofta som mode av hög kvalitet med en tidlös design vars syfte är att sakta ner flödena och minska konsumtionen. LÄS MER
2. Optimization of comfort-related energy and thermal comfort for commuter trains : A case study of Stockholm commuter trains
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Today, energy efficiency is an increasingly important question in which progress is accelerating. One of the high electricity demand energy users is public transport. In addition, passenger satisfaction with thermal comfort is an important parameter. LÄS MER
3. Market shares of regional shopping centres with proximity to an IKEA warehouse : IKEA Centres Case Study
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : This master thesis focuses on regional shopping centre’s market shares. It is written in cooperation with IKEA Centres that provided data regarding their shopping centres and funds for the gathering of statistics. LÄS MER
4. En studie av spårbarhetssystem i modeindustrin
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Allmänheten har blivit mer uppmärksammad vad gäller miljörelaterade frågor och ställer högre krav på företag att arbeta för en hållbar utveckling. Generellt sett har företagen utformade riktlinjer vad gäller arbetsmiljö och arbetsvillkor men sämre insyn i produktionens miljöpåverkan. LÄS MER
5. Butikskommunikation av textilier producerade i Sverige
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Enligt undersökningar konsumeras allt mer kläder i Sverige, samtidigt som konsumenters efterfrågan på mer hållbara och miljömedvetna produkter ökar. Det är företagens uppgift att uppmärksamma konsumenten om de bättre alternativ som finns, ur ett miljöperspektiv, och det är upp till dem att tydliggöra sin position på marknaden samt göra sig mer synliga. LÄS MER