Sökning: "flerspråkiga barns samspel"
Visar resultat 16 - 20 av 53 uppsatser innehållade orden flerspråkiga barns samspel.
16. Jag skriva bokstäver, bara bokstäver! : En vetenskaplig essä om barns språkutveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The purpose of this scientific essay is to explore the different approaches to language development for multilingual children in preschool practice. The essay is about a four-year-old girl who did not master the Swedish language so well when she started preschool. LÄS MER
17. Barns flerspråkighet och deras sociala utveckling : En kvalitativ studie om förskollärares uppfattningar kring relationen mellan barns flerspråkighet och deras sociala utveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka förskollärares uppfattningar kring relationen mellan barnens flerspråkighet och deras sociala utveckling. Studien utgår från tre frågeställningar. LÄS MER
18. Flerspråkiga barn i förskolan : En studie om förskollärares förhållningssätt
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Inledning Flerspråkighet blir mer normaliserat i det svenska samhället, vilket Skolinspektionen (2013) skildrar i en rapport om asylsökande barn. Således omfattas även förskolan. Förskollärares ansvar för språkutvecklande undervisning med flerspråkiga barn bör lyftas fram. LÄS MER
19. Man måste möta barnet där det är i språket : En kvalitativ studie om förskollärares arbete med att utveckla flerspråkigabarns språkutveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka förskollärares arbete med flerspråkiga barns språkutveckling och lärmiljöns betydelse i förhållande till barns språkutveckling. Semistrukturerade intervjuer genomfördes i denna kvalitativa studie. LÄS MER
20. Flerspråkighet i förskolan : En kvalitativ studie om pedagogers förhållningssätt angående flerspråkiga barns språkutveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbeteSammanfattning : Denna studie synliggör pedagogers förhållningssätt gentemot flerspråkighet i förskolan och hur pedagoger arbetar med flerspråkig språkutveckling. Studien utgår från ett sociokulturellt perspektiv med tillhörande centrala begrepp. LÄS MER