Sökning: "frida eriksson"
Visar resultat 31 - 35 av 119 uppsatser innehållade orden frida eriksson.
31. Generation Greta? : En kvalitativ undersökning om hur uppfattningar,känslor och intentioner formar Generation Z:s attityder och agerande till hållbar konsumtion.
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : I media framställs Generation Z som en miljömedveten generation som kan tänkas ha Greta Thunberg som förebild eftersom hon blivit en symbol för miljönrörelsen. Trots att undersökningar visar att Generation Z intresserar sig mer för miljöfrågor och etiska frågor entydigare generationer så finns det forskning som hävdar att generationen är oengagerade, egoistiska och konsumistiska. LÄS MER
32. "Hade hon blivit en mäktig influencer?" : En fallstudie av Arbetsförmedlingens kampanj Gör Plats
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : This case study examines a widely criticized part of an advertising campaign published by the Swedish Public Employment Service. The criticized picture is a montage that features one of Sweden’s largest influencers, Therese Lindgren’s, head edited onto the body of the disabled influencer Natalie Eriksson. LÄS MER
33. Lärares erfarenheter av kompensatoriskt arbete i matematik utifrån elevers sociala förutsättningar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Avsikten med denna studien är att undersöka hur lärare utifrån sina erfarenheter beskriver att de arbetar kompensatoriskt i matematikämnet samt att undersöka hur sociala förutsättningar och föräldraengagemang påverkar elevers skolresultat. Att detta samband finns är forskningen eniga om, men vi finner en avsaknad av studier om kompensatoriska arbetssätt. LÄS MER
34. Ingen stoppade oss. Vi levde tidigt i en egen värld med egna regler : En kvalitativ studie om vad som kan påverka vägen in i kriminalitet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : The reasons why people choose to access the criminal world are complex and sometimes hard to understand. The lack of understanding and knowledge within this subject leads to problems when it comes to preventing crime. LÄS MER
35. Artificell intelligens inflytande på tillitsfulla kundrelationer inom digital marknadsföring. : En kvalitativ studie om hur företag kan bygga tillitsfulla kundrelationer i samband med artificiell intelligens som marknadsföringsverktyg.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Bakgrund: Det digitala samhället har under de senaste åren utvecklats drastiskt då artificiell intelligens har fått en större roll. Flertal företag har börjat se potential med att tillämpa artificiell intelligens inom digitala marknadsföringssyften med kunder. LÄS MER