Sökning: "fysik matematik"
Visar resultat 1 - 5 av 836 uppsatser innehållade orden fysik matematik.
1. Formativ bedömning inom matematik och naturvetenskap samt dess koppling till synen på lärande : Möjligheter och utmaningar för en förbättrad undervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Denna studie är en systematisk litteraturstudie, som ämnar att undersöka vad som kännetecknar formativ bedömning inom matematik och naturvetenskap samt hur formativ bedömning knyter an till olika lärandeteorier. Formativ bedömning är en praktik som visat sig hjälpa elever att utveckla nya kunskaper och förmågor. LÄS MER
2. Vem får synas? : En bildanalytisk undersökning utifrån genus av bilderna i läromedel inom fysik och kemi för årskurs 4–6.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : .... LÄS MER
3. Evaluating Thread network performance, locating and strengthening weak radio links
Master-uppsats, Linköpings universitet/Fysik, elektroteknik och matematik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : In the fast-developing world we are living in, a tech phenomenon known as the Internet of Things (IoT) has taken hold. It has seen a lot of development over the past few decades, and today there are an estimated 30 billion IoT devices active. IoT is a machine-to-machine network that senses the world with the help of sensors. LÄS MER
4. Svenska gymnasieelevers uppfattningar om storlek och avstånd i universum
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Fysiska institutionen; Lunds universitet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : This study aims to investigate how students in Swedish upper secondary school conceptualize sizes and distances of some astronomical objects, such as planets and stars, as well as the students’ general knowledge of the objects themselves. The study uses a constructivist framework and explores how well the students’ conceptions match the scientific facts and definitions, and what misconceptions and alternative conceptions they hold. LÄS MER
5. 5 % i NO och teknik? : en kvantitativ studie kring särbegåvning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Enligt Skolverket har ca 5 % av alla elever en särbegåvning som gör att de lär sig i så mycket snabbare takt än sina klasskamrater, att de kan vara i behov av anpassad undervisning. Internationellt finns det forskning kring ett identification-gap inom gifted education. LÄS MER