Sökning: "fysisk stimulans"

Visar resultat 16 - 20 av 45 uppsatser innehållade orden fysisk stimulans.

  1. 16. Employer branding inom offentliga organisationer : Sjuksköterskors värdering av attribut vid val av arbetsgivare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Cecilia Johnsson; Ida Lundberg; [2017]
    Nyckelord :Employer branding; Public organizations; Employer value proposition; Word- of-mouth; Kliniskt basår; Introduction program; Organizational attractiveness; Attractiveness; Work-based learning; Employer branding; Arbetsgivarvarumärke; Offentlig organisation; Employer value proposition; Word-of-mouth; Kliniskt basår; Introduktionsprogram; Organisatorisk attraktivitet; Attraktivitet; Lärande i arbetslivet;

    Sammanfattning : Offentliga organisationer har ofta begränsade finansiella resurser att förhålla sig till. Med den ökade konkurrensen på arbetsmarknaden om kompetent personal finns ett behov för även offentliga organisationer att arbeta med dess attraktivitet gentemot intressenter. LÄS MER

  2. 17. Intensivvårdssjuksköterskans upplevelser av att vårda patienter med delirium : En kvalitativ intervjustudie

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)

    Författare :Monica Andersson; Frida Svensson; [2017]
    Nyckelord :Intensive Care Nurse; experiences; identification; assessment instruments; communication; delirium; Intensivvårdssjuksköterska; upplevelser; identifiering; bedömningsinstrument; kommunikation; delirium;

    Sammanfattning : Titel: Intensivvårdssjuksköterskans upplevelser av att vårda patienter med delirium. En kvalitativ intervjustudie. Bakgrund: Delirium uppkommer som akuta förändringar i mental status, slutenhet, medvetandepåverkan, konfusion och agitation. LÄS MER

  3. 18. God Omsorg : En studie utifrån anhörigas uppfattning om god omsorg inom demensomsorg

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för socialt arbete och psykologi

    Författare :Ann Sofie Olsson; [2016]
    Nyckelord :dementia; relatives; demented persons; care; demens; anhöriga; demensboende; omsorg.;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to examine how relatives experience the care in dementia homes and how they perceive the communication with the care staff. The purpose is illuminated through the following research questions: 1) What perceptions do the relatives have of good care? 2) How do the relatives perceive the care that the demented person receives? 3) How do the relatives experiencing the cooperation with the care staff? In order to answer the questions, unstructured qualitative interviews have been conducted. LÄS MER

  4. 19. Här mår jag bra

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Nina Kristensen; Kristina Schwartz; [2016]
    Nyckelord :barn; fysisk miljö; livslångt lärande; miljöestetik; stimulans; välbefinnande;

    Sammanfattning : Förskolan ska erbjuda en trygg miljö som är utmanande och lockar till lek och utforskande. För att kunna bygga upp en sådan fysisk miljö behövs tvärvetenskaplig kunskap om vilka komponenter som bidrar till att miljö upplevs på ett visst sätt. Förskolans läroplan ger inga konkreta råd angående den fysiska miljöns utformning. LÄS MER

  5. 20. Anpassning av fysisk miljö och arbetssätt för barn med fysiska funktionsnedsättningar

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Kajsa Persson; Anneli Kristensson; [2015]
    Nyckelord :Arbetssätt; Fysisk funktionsnedsättning; Fysisk miljö; Förskola för alla; Inkludering;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka hur pedagoger i förskolan arbetar och utformar den fysiska miljön för att underlätta och inkludera barn med fysiska funktionsnedsättningar i vardagen. Enligt Läroplanen för förskolan (Skolverket 2010) ska verksamma på förskolor arbeta efter begreppet en förskola för alla, vi har valt att undersöka om pedagoger arbetar enligt denna politiska vision som innebär att alla barn i skolan och förskolan ska vara inkluderade på lika villkor. LÄS MER